غول نفتی سعودی برای غارت نفت سوریه با آمریکا قرارداد می بندد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، یک پایگاه خبری معارض اطلاع داد که یک هیئت رسمی از شرکت نفتی آرامکو سعودی وارد میدان نفتی العمر سوریه شده و قرار است با نظامیان آمریکا، قرارداد منعقد کند.

غول نفتی سعودی برای غارت نفت سوریه با آمریکا قرارداد می بندد

به گزارش گروه بین الملل انجمن گیگابلاگ، منابع خبری معارض از تحرکات جدید عربستان سعودی برای غارت نفت سوریه خبر دادند.

پایگاه خبری معارض دیرالزور-24 به نقل از منابع ویژه گزارش داد که شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی میخواهد از میادین و چاههای نفتی دیرالزور سوریه بهره برداری کند.

این منابع تأکید کردند که اقدامات عملی آرامکو در این زمینه، اجرایی شده است و یک هیئت رسمی از سوی این شرکت وارد میدان نفتی العمر شده است.

به گفته این منابع، عملیات بهره داری به وسیله قراردادهایی صورت خواهد گرفت که آرامکو با دولت آمریکا منعقد خواهد نمود؛ دولتی که نیروهایش بر بیشتر میادین نفتی و گازی در شمال شرق سوریه تسلط دارند.

در همین ارتباط، منابع محلی حاضر در سوریه از اقدامات جدید ایالات متحده آمریکا به همراه مصر و عربستان برای غارت نفت سوریه خبر دادند.

مهندسان سعودی و مصری در دیرالزور برای چپاول نفت سوریه

این منابع که نخواستند نامشان فاش گردد، به خبرگزاری آناتولی گفتند که 15 مهندسی مصری و سعودی دوشنبه (روز گذشته) وارد میدان نفتی العمر شدند.

این میدان نفتی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه قرار گرفته است. شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه این میدان را به همراه آمریکا در اشغال خود دارند.

منابع مذکور تأکید کردند که این مهندسان شامگاه آدینه گذشته با بالگردهای آمریکایی وارد این منطقه از سوریه شده بودند.

گفته می گردد که مأموریت این مهندسان و تکنسین ها، بازسازی میدانی نفتی، افزایش فراوری نفت در آن و آموزش کارکنان آن است.

این در حالی است که کُردهای حاضر در میدان العمر هفته گذشته گفته بودند که به چند تکنسین برای فعالیت در این میدان نیازمند هستند.

میدان العمر بزرگترین میدان نفتی سوریه است. فراوری نفت در این میدان پیش از جنگ علیه سوریه در سال 2011، حدود 27 هزار بشکه در روز بود.

نیروهای دموکراتیک در حالی وابسته به آمریکا هستند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اکتبر گذشته مدعی شد که میخواهد هزار سرباز آمریکایی را از سوریه خارج کند که کُردها این اقدام را خنجر از پشت تلقی کردند.

ترامپ اما پس از چند هفته گفت که 500 سرباز را در سوریه باقی نگه می دارد. در واقع هدف آمریکا از ابقای این سربازها، سرقت نفت سوریه است.

مسئولان سوری نیز بارها ضمن انتقاد از اشغالگری آمریکا تأکید کردند که اشغالگران متجاوز را از خاک کشور خود اخراج خواهند کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "غول نفتی سعودی برای غارت نفت سوریه با آمریکا قرارداد می بندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول نفتی سعودی برای غارت نفت سوریه با آمریکا قرارداد می بندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید