مسکو: روسیه به طالبان سلاح نمی دهد، آمریکا برای داعش تجهیزات می فرستد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، کاملا روشن است که روسیه همواره فقط برای دولت مشروع افغانستان سلاح ارسال می نموده است. اگر همکاران آمریکایی علاقمند به تبادل نظر در این زمینه هستند، ضروری است درباره اینکه نیروهای ویژه آمریکا با بالگردهایشان برای جنگجویان داعش تجهیزات می فرستند، شرح دهند.

مسکو: روسیه به طالبان سلاح نمی دهد، آمریکا برای داعش تجهیزات می فرستد

روسیه روز پنجشنبه با رد اتهامات مبنی بر فروش تسلیحات سبک به طالبان افغانستان، آمریکا را متهم کرد که برای جنگجویان داعش با بالگرد تجهیزات ارسال می نماید.

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از یورو نیوز؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه گفت که او به کرات موضوع رابطه روسیه با طالبان را با مقامات مسکو در میان گذاشته است. وزیر خارجه ایالات متحده همچنین گفت که روس ها حدود 10 سال است که سلاح سبک (به طالبان) می فروشند که باعث به خطر افتادن جان آمریکایی ها شده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: کاملا روشن است که روسیه همواره فقط برای دولت مشروع افغانستان سلاح ارسال می نموده است. اگر همکاران آمریکایی علاقمند به تبادل نظر در این زمینه هستند، ضروری است درباره اینکه نیروهای ویژه آمریکا با بالگردهایشان برای جنگجویان داعش تجهیزات می فرستند، شرح دهند. ما حدود یک سال و نیم پیش خیلی درباره این بالگردهای ناشناس صحبت کردیم.

روسیه مدت هاست که نسبت به عملیات تحت رهبری ایالات متحده در افغانستان انتقاد می نماید با این حال مسکو از توافق صلح بین ایالات متحده و طالبان در ماه فوریه برای سرانجام دادن به جنگ طولانی در افغانستان، استقبال نموده است.

ماریا زاخارووا در صحبت های روز پنجشنبه اش درباره گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه مسکو برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان جایزه اهدا می نماید، سخنی نگفت اما سایر مقامات روسیه پیشتر این گزارش ها را جعلی دانسته بودند.

زمیر کابولوف، دیپلمات ارشد روسیه که به عنوان نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان فعالیت می نماید، اوایل هفته جاری اتهامات واشنگتن علیه مسکو درباره فروش سلاح به طالبان را ناشی از کشمکش در سیاست داخلی ایالات متحده توصیف کرد که می خواهند به این وسیله شکست خود در افغانستان را توجیه نمایند.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی نوشته بود که روسیه در معامله با طالبان به آنها وعده داده بود که در ازای قتل هر نظامی آمریکایی به آنها پاداش پرداخت خواهد شد. گزارشی که هم از سوی طالبان و هم روسیه تکذیب شده است.

منبع: عصر ایران

به "مسکو: روسیه به طالبان سلاح نمی دهد، آمریکا برای داعش تجهیزات می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: روسیه به طالبان سلاح نمی دهد، آمریکا برای داعش تجهیزات می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید