مشخصات گوشی کوچک سونی فاش شد؛ اکسپریا Ace مارک 4 یک گوشی مالی است

به گزارش انجمن گیگابلاگ، با توجه به خبری که به تازگی منتشر شده، به نظر می رسد گوشی اکسپریا Ace مارک 4 که گوشی کوچک و مورد انتظار سونی هم به شمار می رود یک محصول مالی باشد.

مشخصات گوشی کوچک سونی فاش شد؛ اکسپریا Ace مارک 4 یک گوشی مالی است

سونی میخواهد به احتمال زیاد در سال آینده از یک گوشی کوچک و جمع وجور تحت عنوان اکسپریا Ace مارک 4 رونمایی کند. از ماه سپتامبر تا به امروز خبرهای مختلفی در رابطه با این گوشی منتشر شده که به لطف آن ها از بابت قابلیت ها و امکانات مختلف نماینده مورد انتظار سونی مطلع شده ایم اما به لطف خبری که به تازگی به دستمان رسیده، دریافتیم که این محصول به احتمال زیاد یک گوشی مالی خواهد بود.

اکسپریا Ace مارک 4 قرار است به عنوان جانشین گوشی اکسپریا Ace مارک 3 رونمایی و راهی بازار گردد. البته مدل کنونی فقط در بازار کشور ژاپن به فروش می رسد اما گفته می گردد به احتمال زیاد در بازار جهانی شاهد عرضه مدل نو خواهیم بود. اینطور که از خبرها فهیمده ایم، ظاهرا قلب تپنده این محصول تراشه اسنپدراگون 4 نسل 1 خواهد بود تا بدین ترتیب اکسپریا Ace مارک 4 عملا یک گوشی مالی باشد. سونی باید این گوشی را در سال 2023 راهی بازار کند بنابراین شاید کمی زود باشد که بخواهیم به صورت صد درصد بگوییم این خبرها حقیقت دارند. اینکه سونی در نهایت چه نامی را برای این محصول انتخاب می نماید هم فعلا در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

اسنپدراگون 4 نسل 1 یک تراشه 64 بیتی است که با فناوری ساخت 6 نانومتری فراوری شده و از هشت هسته بهره می برد؛ چهار هسته از نوع Cortex-A710 با فرکانس 2 گیگاهرتز و 4 هسته از نوع Cortex-A510 با فرکانس 1٬4 گیگاهرتز. عهده دار وظایف گرافیکی هم آدرنو 660 است که گرافیک نسبتا خوبی به شمار میرود.

بنابراین اینکه می بینیم این تراشه در سونی اکسپریا Ace مارک 4 ایفای نقش می نماید به این معنا نیست که گوشی یادشده خیلی ضعیف است. علاوه بر این ها، گوشی یادشده نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح 2520 × 1080 پیکسل خواهد داشت (+FHD) تا بدین ترتیب یکی از کوچک ترین گوشی های بازار لقب بگیرد. نوع پنل بکار رفته در این گوشی هم OLED است که نسبت تصویر در آن به 21:9 می رسد. اگر این گوشی واقعا همان اکسپریا Ace مارک 4 باشد بنابراین از لحاظ نمایشگر خیلی بهتر از نسل قبلی خواهد بود که به نمایشگری +HD با پنلی از جنس LCD مجهز شده است.

بعلاوه این گوشی نو به احتمال زیاد از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم بهره خواهد برد اما نمی دانیم آیا این تنها ترکیب سخت افزاری گوشی یادشده است یا خیر. با این حال از این حیث هم شاهد پیشرفت در مقایسه با نسل قبل خواهیم بود که از ترکیب 4/64 گیگابایتی استفاده می نماید. به عنوان منبع تغذیه هم احتمالا یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در نماینده کوچک سال 2023 سونی ایفای نقش خواهد نمود که می توان آن را با شارژر 18 واتی سریع شارژ کرد. از لحاظ ظرفیت باتری اما پیشرفت خاصی مشاهده نمی گردد.

با توجه به مشخصات فنی، به نظر می رسد علاقه مندان به گوشی های کوچک باید از وجود اکسپریا Ace مارک 4 راضی باشند چرا که در مقایسه با گوشی قبل بهتر به نظر می رسد اما باید این مورد را هم در نظر گرفت که گوشی های سونی معمولا گران قیمت هستند و این موضوع می تواند مدل های مالی را هم تحت تأثیر قرار دهد.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات گوشی کوچک سونی فاش شد؛ اکسپریا Ace مارک 4 یک گوشی مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات گوشی کوچک سونی فاش شد؛ اکسپریا Ace مارک 4 یک گوشی مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید