مظنون به قتل در پورتلند توسط پلیس کشته شد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، یک مقام وزارت دادگستری آمریکا می گوید ماموران پلیس، یک فعال ضد فاشیست را که مظنون به قتل یک فعال راست افراطی در درگیری های آخر هفته گذشته در شهر پورتلند بود، به ضرب گلوله کشته اند.

مظنون به قتل در پورتلند توسط پلیس کشته شد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، این مقام گفته است ماموران فدرال سعی داشتند مایکل فارست رینوهل را در ایالت واشنگتن بازداشت کنند که او ظاهرا سلاح خود را درآورد و باعث شده ماموران پلیس به سمت او شلیک کنند.

حکم بازداشت رینوهل صادر شده بود و پنجشنبه محلی که در آن حضور داشت نیز توسط پلیس شناسایی شده بود.

یک مامور پلیس گفته است: زمانی که تلاش داشتند تا دستگیرش کنند، تیراندازی رخ می دهد.

رینوهل مظنون به تیراندازی به آرون جی دانیلسون است. هفته پیش درگیری میان طرفداران دونالد ترامپ و طرفداران جنبش جان سیاهپوستان مهم است، روی داد.

رینوهل گفته بود که در دفاع از خودش به سمت آرون دانیلسون شلیک کرده است.دانیلسون عضو گروه میهن پرستان دعاگو بوده است.

به گزارش بی.بی.سی فعالان حقوق سیاه پوستان که با شعار جان سیاهپوستان مهم است معروف هستند، از ماههای گذشته و پس از قتل جورج فلوید در شهر پورتلند تظاهرات های مختلفی را انجام داده اند که به درگیری با گروه های راست گرا انجامیده است.

رینوهل که به صورت مستمر در تظاهرات جان سیاهپوستان مهم است شرکت کرده به یک رسانه محلی گفته بود که او و دوستانش فکر می کردند ممکن است دانیلسون با چاقو به آنان حمله کند.

او گفته بود: من هیچ انتخابی نداشتم؛ منظورم این است که می توانستم انتخاب کنم، می تونستم آنجا بمانم و شاهد این باشم که آنان دوست رنگین پوست من را بکشند. اما من نمی خواستم چنین اجازه ای به آنان بدهم.

روز گذشته دونالد ترامپ با اشاره به قتل آرون دانیلسون در توییتی نوشت: چرا پلیس پورتلند اقدام به دستگیری قاتل بالفطره که آرون را کشت نمی کند. کارتان را سریعتر انجام بدهید.

چه اتفاقی در اعتراضات پورتلند افتاد؟

رینوهل مظنون تیراندازی به آرون دانیلسون در درگیری های بین طرفداران پرشمار دونالد ترامپ و معترضان به تبعیض نژادی در شنبه شب هفته گذشته است.

درگیری طرفداران ترامپ و جنبش جان سیاهپوستان مهم است در مرکز شهر پورتلند به وقوع پیوست.

تنش زمانی بالا گرفت که یک کاروان با 600 خودرو و پرچم های مختلف که شامل هزار نفر از طرفداران دونالد ترامپ بودند به سمت مرکز شهر پورتلند حرکت کردند.

به گفته رسانه های محلی و براساس تصاویر ویدیویی، از داخل این خودروها به سمت معترضان تبعیض نژادی گاز فلفل و گلوله های پلاستیکی شلیک شد.

شهر پورتلند به یکی از مراکز درگیری و خشونت بین گروه های راست افراطی مانند پسران مغرور و مهین پرستان دعاگو و از سوی دیگر با معترضان چپگرا که به آنتیفا یا ضد فاشیست ها شناخته می شود، تبدیل شده است.

رینوهل در ماه ژوئن در اینستاگرام خود نوشته بود که من صد درصد عضو آنتیفا هستم و به گفته رسانه های آمریکا او پیشنهاد کرده بود که تاکتیک های معترضان حالت جنگی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مظنون به قتل در پورتلند توسط پلیس کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مظنون به قتل در پورتلند توسط پلیس کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید