مقایسه شاهین و جک جی 4؛ دوئل ارزان ترین خودرو مونتاژی با گران ترین ماشین داخلی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، خبرنگاران- مقایسه شاهین و جک جی 4 دوئل یکی از گران ترین محصولات داخلی و یکی از ارزان ترین خودرو های مونتاژی است. بعد از ماجرای افزایش قیمت محصولات داخلی در کارخانه، سایپا از این به بعد از متقاضیان شاهین تقریبا 425 میلیون تومان دریافت می کند و در فهرست نو محصولات کرمان موتور قیمت جک جی 4 در کارخانه 785 میلیون تومان اعلام شده است. به این ترتیب قیمت شاهین و جک جی 4 در نمایندگی دقیقا 360 میلیون تومان تفاوت دارد و در آخرین روز های اردیبهشت امسال همین اختلاف قیمت را در خریدوفروش های بازار آزاد شاهد هستیم. الان که اولین قدم های مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه برداشته شده، کرمان موتور آماده عرضه سه محصول از جمله جک جی 4 است و آن طرف سایپا به عنوان تنها خودروساز داخلی، در این مرحله تقریبا با همه محصولاتش مثل شاهین و کوییک و اطلس پا به میدان گذاشته است.

مقایسه شاهین و جک جی 4؛ دوئل ارزان ترین خودرو مونتاژی با گران ترین ماشین داخلی

مقایسه شاهین با جک جی 4 ؛ مشخصات فنی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، شاهین و جک جی 4 با موتور های 1.5 لیتری راهی بازار شدند. پیشرانه M15 توربو در شاهین می تواند نهایتا 110 اسب بخار نیرو تولید کند و 178 نیو تن متر گشتاور خروجی داشته باشد. آن طرف قضیه حداکثر گشتاور خروجی و قدرت موتور جک جی 4 به ترتیب 146 نیو تن متر و 103 اسب بخار است. گیربکس CVT جک جی 4 درمقابل گیربکس دستی پنج دنده مهمترین جذابیت جک جی 4 نسبت به شاهین سایپا است و همین جعبه دنده در کاهش مصرف سوخت بیشتر خودنمایی می کند. طوری که مصرف سوخت ترکیبی جک جی 4 به ازای هر 100 کیلومتر 6.2 لیتر است و شاهین 7.2 لیتر مصرف می کند و به قول معروف جک جی 4 اشتهای کمتری در مصرف سوخت دارد. درعرض 11 ثانیه سرعت جک جی 4 از صفر به 100 کیلومتر می رسد و این زمان برای شاهین در برترین حالت حدود 13 ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعتی که راننده شاهین می تواند تجربه کند 190 کیلومتر برساعت است و این عدد برای جک جی 4 حدود 180 کیلومتر برساعت تخمین زده می شود.

مقایسه مشخصات فنی شاهین و جک جی 4

مشخصات فنی

شاهین

جک جی 4

حجم موتور

1.5 لیتر

1.5 لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

178 نیو تن متر

146 نیو تن متر

حداکثر قدرت

110 اسب بخار

103 اسب بخار

گیربکس

CVT

پنج دنده دستی

شتاب

13.2 ثانیه

11 ثانیه

حداکثر سرعت

190 کیلومتر

180 کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

7.2 لیتر در 100 کیلومتر

6.2 لیتر در 100 کیلومتر

ظرفیت باک

47 لیتر

45 لیتر

مقایسه شاهین و جک جی 4 ؛ تفاوت ظاهری و آپشن ها

شاهین و جک جی 4 در دسته خودرو های سدان قرار می گیرد. طول هر دو خودرو چیزی نزدیک چهار متر و 40 سانتی متر و عرض آن ها تقریبا یک متر 70 سانتی متر است که البته وزن شاهین تقریبا 160 کیلو بیشتر است. درمقایسه آپشن های شاهین و جک جی 4 می توانیم مانیتور هفت اینچی، سقف سانروف و استارت دکمه ای را برتری آن نسبت به جک جی 4 بدانیم. درکنار این امکانات، سنسور عقب و دوربین عقب را هم باید جزو سایر آپشن های شاهین بدانیم، اما آن طرف کروز کنترل، سنسور و دوربین عقب و تنظیم دستی ارتفاع فرمان مهمترین آپشن های جک جی 4 کرمان موتور به حساب می آیند. کرمان موتور چیز هایی مثل چراغ راهنما روی آینه های جانبی، شش تا بلندگو و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان را هم جزو آپشن های جک جی 4 می داند.

مقایسه شاهین و جک جی 4 ؛ تفاوت 350 میلیونی در بازار

قیمت شاهین در بازار آزاد به عنوان گران ترین محصول داخلی سایپا به حدود 610 میلیون تومان رسیده و جک جی 4 صفرکیلومتر را 960 میلیون تومان معامله می کنند. البته این دوتا عدد را باید یکجور میانه قیمت شاهین و جک جی 4 در بازار بدانیم، چون به عنوان مثال فروشنده شاهین صفرکیلومتر در تهران حاضر است آن را با 590 میلیون بفروشد و از یک طرف دیگر در آگهی های منتشر شده برای شاهین صفرکیلومتر با ارقام 620 و 630 میلیون تومان هم روبرو می شویم. یا مثلا جک جی 4 که گفتیم در بازار آزاد 960 میلیون تومان قیمت دارد از طریق برخی از فروشنده ها حول وحوش یک میلیارد تومان به خریداران پیشنهاد می شود و فروشنده هایی وجود دارند که با کمتر از 950 میلیون حاضر به رد کردن جک جی 4 هستند. با این اوصاف اگر همان ارقام 610 و 960 میلیون را به عنوان قیمت شاهین و جک جی 4 ملاک قرار بدهیم آنوقت تفاوت قیمت آن ها در بازار 350 میلیون تومان محاسبه می شود.

منبع: فرارو

به "مقایسه شاهین و جک جی 4؛ دوئل ارزان ترین خودرو مونتاژی با گران ترین ماشین داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه شاهین و جک جی 4؛ دوئل ارزان ترین خودرو مونتاژی با گران ترین ماشین داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید