مشخصات تارا دنده ای نو اعلام شد ، تارا V1 پلاس چه ویژگی های نوی دارد؟
به گزارش انجمن گیگابلاگ، گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی مشخصات تارا دنده ای نو را اعلام کرد. تارا دنده ای نو در حقیقت همان تیپ V1 پلاس است که قرار بود ماه ها پیش به بازار معرفی شود. ایران خودرو مشخصات این سدان نو را با کد 32209 در وب سایت خود به روزرسانی کرد.
تست مجذوب کننده تارا V3 را از اینجا تماشا کنید.
بیت ران - محمد فتح اللهی - تارا V1 پلاس تیپ تازهی از سدان پرچمدار ایران خودرو است که با گیربکس 6 سرعته دستی تولید خواهد شد. امکانات این تیپ در مقایسه با تیپ V1 بیشتر شد تا در کنار پاس کردن برخی استانداردها، با آپشن های بیشتری به دست متقاضیان برسد. تارا V1 پلاس احتمالاً جایگزین تیپ V1 در خط تولید ایران خودرو می شود.
مشخصات تارا دنده ای تازه در زمینه فنی، در حقیقت هیچ تفاوتی با تارا V1 دنده دستی قبل ندارد. فقط در بحث انتقال قدرت، گیربکس قدیمی 5 سرعته جای خود را به یک جعبه دنده 6 سرعته داده است.
ایران خودرو از ماه ها پیش قصد داشت نسخه لوآپشن این سدان را با برخی تغییرات تولید و به فروش برساند. همانطور که می دانیم، تارا V1 با امکاناتی مانند گیربکس 5 سرعته دستی، رینگ 15 اینچی فولادی، تریم پارچه ای، فرمان پلاستیکی و کلیدهای بالابر شیشه ها که در کنسول میانی قرار دارند تولید می شود.
ولی ایران خودرو تصمیم دارد امکانات تازهی به تیپ پایه تارا اضافه کند. این تیپ که با کد کلاس تازهی در وب سایت ایران خودرو بارگزاری شد، به عنوان تارا V1 پلاس تولید می شود که مهمترین اتفاق در آن، وجود گیربکس 6 سرعته دستی است.
ترکیب گیربکس 6 سرعته دستی و موتور TU5 پلاس 113 اسب بخاری با گشتاور 144 نیوتن متر را پیش تر در رانا پلاس پانوراما مشاهده کردیم. حال این ساختار را از این پس در تارا V1 پلاس هم تجربه خواهیم کرد.
مشخصات تارا دنده ای تازه در مقایسه با تیپ V1
از همین ابتدا باید بدانیم که قرار نیست سطح امکانات رفاهی تارا V1 پلاس مانند تیپ V3 باشد. پس همچنان تیپ V1 پلاس پایه ترین نسخه این سدان ایران خودرو به شمار می رود.
در تیپ V1 پلاس تارا از این پس علاوه بر گیربکس 6 سرعته دستی، دوربین دید عقب، شیشه های دودی عقب، گرافیک تازه برای چراغ های عقب، کنسول وسط، انتقال محل دکمه های بالابر شیشه ها از وسط به روی درب ها، رو دری های تازه، زیر آرنجی سرنشینان عقب، سنسور نور و باران، چراغ خوش آمدگویی و آنتن کوسه ای را خواهیم دید.
اما این تیپ همچنان بدون سانروف، دکمه استارت، سامانه ورود بدون کلید، رینگ های آلومینیومی و آیینه های برقی تولید و به فروش خواهد رسید. لازم به ذکر است که برخی از وب سایت های خبری به اشتباه این نسخه تازه از تارا را با سانروف معرفی کردند.
این تیپ تازه مثل نسخه V1 با دو ایربگ، ترمزهای ضد قفل، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سامانه کنترل پایداری، سیستم ضد سرقت، سنسورهای عقب، TPMS، کروز کنترل، فرمان برقی، آیینه های تنظیم شونده، تهویه الکترونیکی و نمایشگر 7 اینچی به دست متقاضیان می رسد.
گروه صنعتی ایران خودرو هنوز بهای کارخانه این تیپ تازه تارا را اعلام نکرده است. اما با انتشار مشخصات تارا دنده ای تازه باید دید شورای رقابت بهای مصرف کننده این خودرو را چقدر تعیین خواهد کرد.
جوابیه سایپا به بیت ران درباره گزارش سیل انصراف متقاضیان خرید شاهین
واردات خودرو از بندر شهید باهنر روی دور تند / یکهزار و 31 دستگاه النترا وارد شد
تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟
خرابی وایر چه نشانه هایی دارد؟ / هر آنچه درباره خرابی وایر باید بدانید
تاخیر تحویل خودروهای سایپا / 12 هزار خودرو آماده چرا تحویل داده نمی شوند؟
فونیکس آریزو 6 جی تی به نمایندگی های مدیران خودرو رسید / بررسی فنی + کاتالوگ
منبع: بیت ران