مقدار تصادفات افزایش یافته است

به گزارش انجمن گیگابلاگ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بعد از برگزاری نشست ایمنی محور های مواصلاتی استان ها، گفت: اندازه تصادفات در کشور افزایش یافته است و بر تعداد متوفیان و مجروحان اضافه شده است.

مقدار تصادفات افزایش یافته است

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، نشست آنالیز شرایط ایمنی راه های پنج استان تهران، مرکزی، ایلام، سمنان و خراسان جنوبی که نسبت به سال گذشته با افزایش تلفات جاده ای روبرو بوده اند، با حضور معاون حمل ونقل و رئیس مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مدیران راهداری استان ها در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.

در این نشست مدیران استانی تهران، سمنان، ایلام، مرکزی و خراسان جنوبی به تفکیک گزارش مقایسه ای آماری، تحلیل شرایط ایمنی و آمار زیرساخت های جاده ای و راه ها را ارائه دادند.

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل ونقل، با آنالیز گزارش های ارائه شده، گفت: آمار میانگین تلفات جاده ای طی 9 ماهه اول سال آسیب شناسی و تحلیل نقطه به نقطه گردد چرا که یافتن مشکل و برنامه ریزی لازم است.

بعلاوه شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در این جلسه گفت: با توجه به آمار و ارقام ارائه شده، اندازه تصادفات در کشور افزایش یافته است و بر تعداد متوفیان و مجروحان اضافه شده است.

افندی زاده این آمار ها را اعلام خطر دانست و اضافه کرد: در تحلیل های ارائه شده فقط عدد اعلام شده و فاقد تحلیل است بنابراین علل معین نیست.

وی با اشاره به این که تحلیلی از نظر اثر وسایل نقلیه نداریم، گفت: تحلیل ها بایستی روی شاخص های زمانی مثلا ساعت 8 شب تا 4 صبح و یا شاخص مکانی که در کدام محور تصادف به وقوع پیوسته است، صورت بگیرد.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: بایستی در کمیسیون ایمنی شاخص ها و معیار های مختلفی از جمله تعداد سفر در هر محور، شاخص سرعت، نسبت تعداد وسایل نقلیه به سرعت و ... را برای ارزیابی به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: هر استانی باید بر اساس شاخص ها معین کند در کدام محور ها بیشترین تلفات را دارد و بنا بر موارد گفته شده به نگرش تازه احتیاج داریم.

به گزارش ایرنا در سرانجام مقرر شد برنامه ای به صورت مدون از سوی وزارت راه و شهرسازی به معاون اول رئیس جمهور ارائه گردد، تخصیص اعتبار صورت گیرد، کمیسیون ایمنی استان ها جداگانه تشکیل گردد، مدیران کل راهداری به همراهی رئیس شورای هماهنگی استان و استاندار ها هرماه کمیسیون را تشکیل دهند و صورتجلسه آن را ارسال نمایند.

بعلاوه مقرر شد در کمیسیون ایمنی برای ایام نوروز که سفر ها افزایش می یابد، برنامه ریزی گردد چراکه در این ایام، توازن محور ها مناسب نیست؛ بعضی محور ها شلوغ تر و بعضی دیگر خلوت تر است که ضرورت دارد به محور های کم تردد تمرکز کرد، چون سرعت وسایل نقلیه بالاتر می رود.

منبع: فرارو

به "مقدار تصادفات افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار تصادفات افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید