هشدار پیونگ یانگ: اقدامات تحریک آمیز آمریکا را اعلام جنگ قلمداد می کنیم!

به گزارش انجمن گیگابلاگ، ایسنا نوشت: کره شمالی به آمریکا هشدار داد که خشونت های مداوم و اقدامات تحریک آمیز این کشور ممکن است به عنوان اعلام جنگ در نظر گرفته گردد.

هشدار پیونگ یانگ: اقدامات تحریک آمیز آمریکا را اعلام جنگ قلمداد می کنیم!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دبیرکل دپارتمان امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی گفت: تنها راه متوقف کردن چرخه تشدید تنش های نظامی در شبه جزیره کره و منطقه ها پیرامون آن، این است که واشنگتن از مقاصد خود برای استقرار تجهیزات استراتژیک در کره جنوبی دست کشیده و به رزمایش های نظامی مشترک با متحدانش خاتمه دهد.

این مقام بعلاوه هشدار داد که اگر شورای امنیت سازمان ملل بخواهد حق طبیعی کره شمالی برای دفاع از خود را زیر سوال ببرد، با تبعاتی جدی روبرو خواهد شد. او گفت که این سازمان به ابزار واشنگتن برای اعمال فشار بر کره شمالی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد اگر شورای امنیت سازمان ملل واقعا می خواهد به صلح و امنیت شبه جزیره کره یاری کند، باید اقدامات تنش زای نظامی آمریکا و کره جنوبی را محکوم کند، از جمله استقرار متداول تجهیزات استراتژیک و رزمایش های نظامی گسترده علیه کره شمالی.

پیشتر خبرگزاری مرکزی کره شمالی گفت که این کشور چهار موشک کروز راهبردی را آزمایش کرد که توانایی حمله متقابل هسته ای این کشور را نشان می دهد.

این پرتاب ها همزمان با آن انجام شد که آمریکا و کره جنوبی رزمایش شبیه سازی شده مشترکی را در واشنگتن برگزار کردند که هدف آن تقویت واکنش به تهدیدات هسته ای کره شمالی بود.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "هشدار پیونگ یانگ: اقدامات تحریک آمیز آمریکا را اعلام جنگ قلمداد می کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پیونگ یانگ: اقدامات تحریک آمیز آمریکا را اعلام جنگ قلمداد می کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید