وزیر کار: آموزش های مهارتی بازارمحور ایجاد اشتغال را تسریع می نماید

به گزارش انجمن گیگابلاگ، تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که آموزش های مهارتی بازارمحور، ایجاد اشتغال را تسریع می نماید، مطرح کرد که آموزش های فنی و حرفه ای موجب تربیت نیروی انسانی متخصص و ایجاد اشتغال پایدار می گردد.

وزیر کار: آموزش های مهارتی بازارمحور ایجاد اشتغال را تسریع می نماید

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبدالملکی در آیین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فامنین با اشاره به این که مهارت آموزی فرد را برای احراز شغل آماده می نماید، گفت: در حال حاضر نیروی کار ماهر بیکار به هیچ وجه وجود ندارد و حتی اگر هم باشد، موقتی است.

وی مهارت آموزی به جوانان را برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری دانست و اضافه کرد: توسعه نیروی انسانی و پیشرفت کشور مستلزم توجه به منابع انسانی و توانمندسازی مهارتی جوانان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: آموزش فنی وحرفه ای خدمتی به گروه های هدف است که باید با کیفیت، به روز و هدفمند و بر اساس شیوه های نوین انتقال مهارت ارائه گردد.

عبدالملکی اعلام نمود: توسعه آموزش های مهارتی در راستای تربیت نیروی فنی متخصص و مهارت آموزی جوانان جویای کار همیشه از سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی بوده است.

وی تأکید کرد: درمسیر تحولات و نقش آفرینی آحاد مردم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، جوانان دغدغه مند و متعهد، نقش پررنگی دارند.

رئیس شورای عالی کار با اشاره به پیشرفت های مهم کشور در حوزه های مالی، امنیتی و فناوری، گفت: موضوع کار در گام دوم انقلاب برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی با مهارت آموزی به جوانان همراه است.

عبدالملکی اعلام نمود: بر همین اساس در دولت سیزدهم صدور مجوز آکادمی های فنی و حرفه ای آزاد از هشت ماه به سه روز کاهش پیدا نموده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم می خواهیم از ظرفیت مشاغل کم سرمایه مهارت محور استفاده کنیم، اضافه کرد: اگر حوزه مهارت محوری و مهارت آموزی را توسعه و ترویج دهیم، می توانیم مشاغل زیادی را با سرمایه کم ایجاد کنیم.

عبدالملکی با بیان این که مشاغل نوین رو به رشد و پیشرفت هستند، اظهارکرد: بر این اساس آینده کشور ما از لحاظ ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله مشاغل خانگی و کم سرمایه مطلوب است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر کار: آموزش های مهارتی بازارمحور ایجاد اشتغال را تسریع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار: آموزش های مهارتی بازارمحور ایجاد اشتغال را تسریع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید