کاسکاد: هزارپله

به گزارش انجمن گیگابلاگ، یکی از بناهای دیدنی شهر ایروان کاسکاد است. در بالای این بنا قسمت بزرگی از مرکز شهر را پیش روی شماست. برای رفتن به بالای کاسکاد می توانید از پله و یا پله برقی بهره ببرید. این بنا با نام هزار پله نیز در بین ایرانیان معروف است.

کاسکاد: هزارپله

بنای معروف کاسکاد، در شمال میدان اپرا در ایروان مرکز ارمنستان قرار گرفته و به وسیله معمار معروف ارمنستانی به نام آلکساندر تامانیان طراحی شده است. از آنجائیکه کاسکاد دارای، پله های زیادی است با نام هزار پله در بین ایرانی ها معروف است. کاسکاد در زبان لاتین به معنای مجموعه ای از آبشارهای کوچک است و این بنا که در دهه هفتاد میلادی در مرکز ایروان ساخته شد به سبب شباهت خود به آبشاری که از بالای بلندی ها به مرکز شهر سرازیر است به این نام خوانده می گردد.

هدف از ساخت بنای کاسکاد ارتباط مرکز شهر با محله هایی که در ارتفاع واقع شده اند، است. کاسکاد مرکز شهر را به پارک پیروزی در بلندی های ایروان متصل می نماید که به یادبود کشته شده گان ارمنی در جنگ جهانی اول ساخته شده است.

این بنا دارای معماری تاریخی بوده و پروژه آن در حال توسعه است. تماشای سیستم فواره و گل های زیبایی که در گوشه و کنار پله و پله برقی هستند تا رسیدن به بالای پله ها سرگرم کننده است. با رسیدن به بالای هزار پله قسمت زیادی از مرکز شهر ایروان را خواهید دید. در زیر این بنا موزه هنر معاصر و سالن کنسرت قرار گرفته است و در سمت راست بنا پله برقی وجود دارد تا شما بتوانید به راحتی به بلندترین قسمت بنا برسید. در محوطه ورودی این بنا مجسمه ای از الکساندر تامانیان به چشمتان خواهد خورد. در سرتاسر بنای کاسکاد، با مجسمه هایی مدرن و معاصری روبرو می شوید که هر کدام دارای زیبایی هایی منحصر به فرد خود هستند. ارتفاع کلی بنای کاسکاد 500 متر، ارتفاع از اولین پله تا آخرین پله 100 متر و عرش بنا نیز 50 متر است. پیشنهاد می کنیم در سفر به ارمنستان، تماشای این مجموعه دیدنی را از دست ندهید. قدم زدن در اینجا خودش خاطره دلچسبی است.

گردآوری و تنظیم: تحریریه انجمن گیگابلاگ

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "کاسکاد: هزارپله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاسکاد: هزارپله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید