5 شهر برتر در زمینه موسیقی کلاسیک

به گزارش انجمن گیگابلاگ، چه چیزی یک سالن کنسرت را با اهمیت می کند؟ رهبر گروه ارکستر؟ سیستم آکوستیک ساختمان؟ طراحی داخلی؟

در حقیقت تمامی این موارد باید با یکدیگر ترکیب شده و در نتیجه بهترین سالن های اجرای کنسرت و موسیقی را ایجاد کند؛ مواردی که در سالن های بهترین شهرهای جهان در زمینه موسیقی کلاسیک مشاهده می شود.

5 شهر برتر در زمینه موسیقی کلاسیک

در این یادداشت برخی از مشهور ترین تالارهای موسیقی کلاسیک دنیا معرفی شده اند و تعدادی از آثار مشهور در این زمینه نیز از قلم افتاده اند که به معنی کم ارزش بودن آن ها نیست. در ادامه با انجمن گیگابلاگ همراه باشید.

میلان

شهر میلان با فرهنگ پیچیده و سطح بالای خود دارای تعداد زیادی موزه های غنی، گالری های هنری و آثار تاریخی در کنار مراکز خرید با شهرهای لندن، نیویورک و پاریس به رقابت می پردازد. این شهر علاوه بر موارد فوق، صاحب دومین خانه بزرگ اپرا در دنیا محسوب می شود. این خانه اپرا با نام تئاترو لا اسکالا Teatro La Scala در اواخر قرن هجدهم میلادی ساخته شده و یک سالن تئاتر پوشیده در زرق و برق و پیچیده در مخمل قرمز با لوسترهای کریستال و طلا است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. فصل آغاز کنسرت ها در این سالن از 7 دسامبر هر سال آغاز شده و در فهرست فعالیت های آن انواع اپرا، باله و کنسرت های موسیقی کلاسیک دیده می شود.

نیویورک

اگر چه شهر نیویورک به دلیل ازدحام جمعیت، سر و صدا، پیشرفت سریع، فروشگاه ها و مراکز خرید شناخته شده و موسیقی عامیانه معروفیت دارد اما این شهر در زمینه اجرای برنامه های موسیقی کلاسیک نیز آوازه ای دنیای داشته و همواره میزبان برخی از برترین برنامه های موسیقی کلاسیک در دنیا است.

تالار کارنگی Carnegie Hall به منظور بزرگداشت این فیلسوف بزرگ (آندرئو کارنگی) در سال 1891 میلادی ساخته شد. در این مجموعه سه تالار مجزا وجود دارد که تحت هدایت و مدیریت هنری کلایو گلینسون Clive Gillinson همواره فهرستی قابل قبول از انواع کنسرت های کلاسیک و برنامه های موسیقی را ارائه می دهد.

در این شهر همچنین مراکز مهم موسقی کلاسیک دیگری مانند مرکز لینکلن The Lincoln Center که شامل ارکستر سمفونی نیویورک New York Philharmonic Orchestra ، خانه اپرای متروپولیتن Metropolitan Opera House و مرکز باله نیویورک New York City Ballet قرار گرفته است.

سیدنی

خانه اپرای شهر سیدنی یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین سازه ها در دنیا محسوب می شود. این بنا از طریق معماری دانمارکی به نام Jørn Utzon در سال 1973 طراحی و در حاشیه بندرگاه سیدنی ساخته شده و نوع موقعیت آن به گونه ای است که دقیقا رو به روی پل بندرگاه سیدنی یعنی دیگر نماد و سمبل شهر قرار گرفته است. در شهری که عمده معروفیت خود را مدیون فعالیت های خیابانی و سواحل زیبا است، خانه اپرا با دارا بودن 7 بخش اجرای مجزا و ظرفیت حضور بیش از هزار و 500 هنرمند و اجرا کننده برنامه، فهرست متنوعی از فعالیت های هنری را در خود دارد.

توکیو

شهر توکیو که به عنوان یکی از برترین شهرهای دنیا در زمینه رشد و توسعه و پیشرفت شناخته می شود، دارای مراکز مشهور موسیقی نیز هست. سالن کنسرت شهر اپرا در توکیو The Tokyo Opera City Concert Hall اگر چه از نظر معماری خارجی در مقایسه با آسمانخراش های این شهر چندان جلب توجه نمی کند، اما بسیاری از هنرمندان و موسیقی دانان دنیا سیستم آکوستیک به کار رفته در آن را یکی از برترین نمونه ها در سراسر دنیا معرفی کرده اند. این مجموعه در سال 1997 میلادی افتتاح شده و سالن آن از بیرون به شکل یک جعبه کفش طراحی شده و از داخل فرم هرمی دارد. روکش داخلی این سالن از چوب بلوط پوشیده شده که موجب طنین و انعکاس بهتر اصوات می شود. این سالن محل برگزاری برنامه های ارکستر سمفونی توکیو است که رهبری آن بر عهده میونگ وون چونگ Myung-Whun Chung هنرمندی از کشور کره جنوبی قرار گرفته است.

وین

شهر وین مرکز کشور اتریش به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز فرهنگی در قاره اروپا شناخته شده و دارای سالن های متعدد کنسرت است. یکی از مشهورترین این سالن ها Musikverein نام دارد که معمولا میزبان برنامه های اجرای موسیقی نئو کلاسیک و ارکستر سمفونی وین است. این سالن در سال 1870 میلادی از طریق تئوفیل هانسن Theophil Hansen ساخته شد. این تالار علی رغم قدمت زیاد هنوز به عنوان یکی از برترین تالارهای دنیا از نظر آکوستیک بوده و این ویژگی را مدیون طراحی منحصر به فرد سالن، طول، ارتفاع و عرض کم آن است.

منبع: travelblog.viator.com

منبع: الی گشت

به "5 شهر برتر در زمینه موسیقی کلاسیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شهر برتر در زمینه موسیقی کلاسیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید