کیم جونگ اون سوار بر سوخو57 روسی!، عکس

به گزارش انجمن گیگابلاگ، روز آدینه، رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون در روسیه با خلبانان آزمایشی دیدار نموده و بر روی یک جت جنگنده نسل پنجم Su-57 سوار شده است و پرواز آزمایشی هواپیما را دیدن نموده است.

کیم جونگ اون سوار بر سوخو57 روسی!، عکس

به گزارش خبرگزاری انجمن گیگابلاگ ، سوخو-57، یک جنگنده فزونی هوایی چندمنظوره نسل پنجم ساخت روسیه است که از سال 2002 تا به امروز درحال ساخت و توسعه است. این جنگنده به گونه ای طراحی شده تا توانایی پرواز ابرپیمایشی، ابرچابکی و پنهان کاری داشته باشد و با برخورداری از اویونیک پیشرفته بتواند از راه جنگ الکترونیک در زمین و دریا بر جنگنده های نسل چهارم چیره گردد.

بنابر گزارش های منتشر شده، جنگنده سوخو-57 در آینده جایگزین میگ-29 و سوخو-27 خواهد شد و روسیه آن دو جنگنده را بازنشسته خواهد نمود.

لازم به ذکر است که روسیه در توسعه جنگنده های نسل پنجم از سایر کشورهای دنیا جلوتر است و نزدیک ترین رقیب آن، کره جنوبی با برنامه KF-21 است؛ کی اف-21 یک جنگنده نسل 4.5 چندمنظوره محصول مشترک کره جنوبی و اندونزی است که به نیروی هوایی این دو کشور خدمت خواهد نمود.

پیمانکار اصلی این جنگنده دولت کره جنوبی است که 60 درصد از هزینه پروژه را پذیرفته است؛ 20 درصد بودجه به وسیله اندونزی و 20 درصد دیگر به وسیله شرکت های خصوصی فراهم خواهد شد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "کیم جونگ اون سوار بر سوخو57 روسی!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیم جونگ اون سوار بر سوخو57 روسی!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید