2 جایزه اصلی جشنواره فیلم توکیو برای سینمای ایران

به گزارش انجمن گیگابلاگ، سی و پنجمین جشنواره فیلم توکیو با اعطای دو جایزه اصلی به فیلم های جنگ جهانی سوم و پروانه فقط یک روز زندگی می نمایند به کار خود انتها داد.

2 جایزه اصلی جشنواره فیلم توکیو برای سینمای ایران

به گزارش ایسنا، جشنواره بین المللی فیلم توکیو در سال 2022 به کار خود انتها داد و فیلم جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی که در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی حضور داشت در نهایت جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد.

جنگ جهانی سوم که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه برترین فیلم بین المللی اسکار 2023 است، نخستین نمایش جهانی خود را در بخش افق های جشنواره ونیز تجربه کرد و جایزه برترین فیلم و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را به خود اختصاص داد.

اما فیلم پروانه ها فقط یک روز زندگی می نمایند ساخته محمدرضا وطن دوست که در بخش فیلم های بلند آسیایی حضور داشت نیز جایزه برترین فیلم این بخش را به خود اختصاص داد. این فیلم در نخستین نمایش جهانی خود در جشنواره توکیو رونمایی شد.

سی و پنجمین جشنواره فیلم توکیو از تاریخ 24 اکتبر تا دوم نوامبر (2 تا 11 آبان) در ژاپن برگزار گردید و فیلم حیوان ساخته رودریوگو سوروگوین جایزه برترین فیلم و کارگردانی بخش مسابقه اصلی را به خود اختصاص داد.

منبع: فرارو

به "2 جایزه اصلی جشنواره فیلم توکیو برای سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 جایزه اصلی جشنواره فیلم توکیو برای سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید