2023 می تواند گرم ترین سال دنیا باشد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، کارشناسان مطالعات جوی پیش بینی می نمایند که امسال میلادی (2023) می تواند گرم ترین سال دنیا باشد.

2023 می تواند گرم ترین سال دنیا باشد

به گزارش ایسنا به نقل از گلف نیوز، قاره آسیا همچنان در حال تجربه کردن موج گرما است و اروپا نیز رکورد های جدیدی از افزایش دما را در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) ثبت کرد.

بر همین اساس اروپا گرم ترین آوریل ثبت شده در اسپانیا و پرتغال را پشت سر گذاشت و در فیلیپین نیز شاخص گرما به مرحله خطر نزدیک می گردد.

در آستانه تابستان نیمکره شمالی، الگوی آب و هواییِ در حال ظهور موسوم به ال نینو دما را به سطوح بی سابقه ای در بخش های جنوبی این قاره افزایش می دهد.

در جنوب شرق آسیا ویتنام، بالاترین دمای خود یعنی 44.2 درجه سانتیگراد را در آخر هفته گزارش کرد که باعث صدور هشدار های مربوط به کمبود برق در این کشور شد.

در فیلیپین نیز مقامات این کشور به دلیل گرمای شدید، ساعات کلاس های درسی را کاهش دادند. بعلاوه بعضی دیگر از کشور های آسیایی شامل هند، بنگلادش و چین شاهد افزایش دمای چشمگیر در هفته های اخیر بوده اند.

گرمای شدید هوا ناشی از تجمع گاز های گلخانه ای در جو است.

پدیده ال نینو تأثیرات گسترده ای بر الگو های آب و هوایی در سراسر دنیا دارد. این شرایط می تواند به بهبود منطقه ها خشکسالی آرژانتین و جنوب ایالات متحده یاری کند در حالی که بخش هایی از آسیا و استرالیا را با شرایط گرم تر و خشک تر روبرو می نماید.

منبع: فرارو

به "2023 می تواند گرم ترین سال دنیا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2023 می تواند گرم ترین سال دنیا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید