329 خلبان خانم در هواپیمایی ترکیه

به گزارش انجمن گیگابلاگ، زنان خلبان شرکت ترکیش ایرلاینز با وجود سختی ها، عاشق هوانوردی هستند و به خاطر آن شغل های سابق خود را رها نموده اند.

329 خلبان خانم در هواپیمایی ترکیه

به گزارش عصر ترکیه، خبرگزاری آناتولی در گزارشی به شرایط خانم های خلبان در ترکیه پرداخته و نوشته است: درحالی که علاقه بانوان به صنعت هوانوردی در دنیا، از جمله ترکیه روز به روز افزایش می یابد، زنان علاقه زیادی به خلبانی و بعلاوه خدمه کابین نشان می دهند.

آمار خلبانان زن شاغل در خطوط هوایی ترکیه مانند سایر شرکت های هواپیمایی روز به روز در حال افزایش است. بر این اساس در این شرکت در مجموع 329 خلبان زن حضور دارند.

بلگین آیحان، یکی از این خلبانان زن که به خاطر خلبانی، کار خود در موسیقی را رها نموده، به خبرنگار آناتولی داستان آغاز خود به خلبانی را بازگو کرد.

اگرچه آیحان از رشته مهندسی الکترونیک و ارتباطات دانشگاه فنی استانبول فارغ التحصیل شد، اما ابتدا تصمیم گرفته است موسیقیدان گردد.

وی که در ارکستر های مختلف فلوت می نواخت، اعلامیه خطوط هوایی ترکیه را مبنی بر آموزش برای نامزد دوم خلبانی در شبکه های اجتماعی در سال 2014 دیده است.

آیهان پس از گذراندن دوره آموزش خلبانی در سال 2017 آغاز به کار نموده و در پرواز های پهن پیکر و طولانی مدت خدمت می نماید.

پینار چتین، خلبان 35 ساله خطوط هوایی ترکیه نیز درحالی که در رشته مدیریت ارتباطات بازاریابی فوق لیسانس می خواند، اعلامیه خلبانی را دیده و مراجعه نموده است.

چتین که در نتیجه امتحانات پیروز به کسب حق تحصیل شده بود، پس از طی مراحل سخت این بار در کابین خلبان آغاز به کار نموده است.

وی گفت که از سنین پایین به هوانوردی علاقه مند بود، زیرا پدرش کاردان فنی فرودگاه بود.

خلبان خانم در ترکیه

منبع: فرارو

به "329 خلبان خانم در هواپیمایی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "329 خلبان خانم در هواپیمایی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید