HTC از یک هدست واقعیت ترکیبی با قیمت 1100 دلار رونمایی کرد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، شرکت HTC که روزی روزگاری در زمینه گوشی های هوشند معروفیت زیادی داشت، در چند سال گذشته بیشتر توجه خود را معطوف به ساخت هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نموده است. این شرکت ساعاتی قبل از هدست واقعیت ترکیبی Vive XR Elite رونمایی کرد که با قیمت 1100 دلار راهی بازار می گردد.

HTC از یک هدست واقعیت ترکیبی با قیمت 1100 دلار رونمایی کرد

HTC برای این هدست از نمایشگر 4K با رفرش ریت 90 هرتز استفاده نموده که میدان دید 110 درجه ای به ارمغان می آورد و در کنار آن باید به 12 گیگابیت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم. قلب تپنده این هدست چیپست نسبتا قدیمی اسنپدراگون XR2 است که هدست Quest 2 هم از همین چیپست استفاده می نماید.

به لطف تعبیه 4 دوربین واید در بدنه، کاربران می توانند به راحتی محیط اطراف را برای اپ های واقعیت افزوده مشاهده نمایند و در صورتی که کاربران از کنترلر بهره نبرند، امکان ردیابی حرکات دست به وسیله سنسورها وجود دارد. وزن بدنه به 625 گرم می رسد که کمتر از هدست Quest Pro محسوب می گردد. مانند دیگر هدست های مشابه، درون آن باتری بزرگی تعبیه شده ولی با وجود بزرگ بودن این باتری، فقط دو ساعت دوام می آورد. HTC اعلام نموده که این باتری طوری قرار گرفته که تعادل بدنه حفظ گردد و در نتیجه در صورت استفاده طولانی مدت، فشار زیادی به سر کاربر وارد نمی گردد.

البته باید به امکان تعویض سریع باتری هم اشاره کنیم و به همین دلیل امکان خرید باتری جداگانه هم وجود دارد تا کاربران به سرعت بتوانند باتری دستگاه را تعویض نمایند. در سمت راست هدست هم یک کابل USB-C جمع شونده تعبیه شده که در نتیجه به سرعت می توانید آن را به شارژر یا پاوربانک وصل کنید.

در خصوص محتوا هم باید بگوییم که در ابتدای عرضه، کاربران می توانند از حدود 100 بازی بهره ببرند و در هفته ها و ماه های آینده شمار این بازی ها بسیار بیشتر خواهد شد. کاربران این هدست واقعیت ترکیبی در آینده امکان خرید دو محصول جانبی برای امکان پذیر کردن ردیابی حرکات چشم و ردیابی تغییرات حالت صورت را پیدا خواهند کرد که برای بعضی اپ ها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

همانطور که گفتیم این محصول با قیمت 1100 دلار به فروش می رسد و از ماه آینده به دست کاربران می رسد.

هدست واقعیت مجازی اکولوس مدل Quest 2

19,900,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "HTC از یک هدست واقعیت ترکیبی با قیمت 1100 دلار رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "HTC از یک هدست واقعیت ترکیبی با قیمت 1100 دلار رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید