آیا برداشتن خال خطرناک است؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، برداشتن خال با چه روندی انجام می شود؟ آیا این کار عوارضی هم در پی دارد؟ برخی افراد نسبت به خال ها و ضایعاتی که روی پوست شان شکل می گیرد، بی تفاوت هستند اما گروهی دیگر ممکن است با کنجکاوی در پی منشا آن باشند.

آیا برداشتن خال خطرناک است؟

اینها معمولا افرادی هستند که نسبت به زیبایی ظاهر خود حساس اند و در جستجوی راهی هستند تا از شر این ضایعات خلاص شوند اما سوالی که مطرح می شود، این است که آیا روند از بین بردن خال ها خطری در پی دارد؟

در این مقاله به طور مفصل راجع به این موضوع صحبت کردیم. امیدواریم این گفته ها مفید واقع شوند.

برداشتن خال عارضه ای هم در پی دارد؟

محوکردن خال ها با برداشتن آنها به طور کلی خطرناک نیست. البته اگر این فرایند تحت نظر و تخصص دکتر برداشتن خال در چارچوب استانداردها انجام شود. در غیر این صورت باید منتظر عواقب نامطلوب آن بود. حالا که بحث به اینجا کشید، اجازه دهید بگوییم که چارچوب این استانداردها در چه مواردی خلاصه می شود.

  • ضدعفونیکردن: پیش از شروع فرایند، پوست ناحیه مورد نظر را با محلول ضدعفونی کننده از میکروب ها پاک سازی کرده تا منجر به ایجاد عفونت نشود.
  • استریلبودن ابزارها: جهت پیشگیری از انتقال هرگونه عفونت به ناحیه برداشت خال، ابزار و وسایل کار باید استریل شده باشند.
  • مراجعه به پزشک: همان طور که مستحضرید، خال های بزرگ و خال هایی که در نواحی حساس نزدیک به چشم، دهان و محیط تناسلی هستند، برای برداشته شدن نیاز به تخصص و تجربه پزشک دارند.

آثار برداشتن خال که شاید خیلی افراد ندانند!

زمانی که به دلایل زیباشناختی از وجود خال های روی صورت یا بدن خود ناراضی هستید، ممکن است به فکر برداشتن آن بیفتید. با اینکه در اغلب اوقات خال ها بی ضرر هستند اما برداشتن آنها یکی از اقدامات زیبایی و روش های درمانی است که رواج زیادی بین طرفداران خود دارد.

نمی توان گفت از بین بردن خال ها با تکنیک های درمانی مختلف عوارض دارند . ما فقط شاهد آثاری هستیم که برخی ماندگارند و برخی دیگر پس از چند هفته بهبود می یابند. این آثار به اشکال زیر مشاهده می شوند:

قرمزی جای خال

پس از برداشتن خالی که روی صورت و بدن وجود دارد، ردی از قرمزی بر جای می ماند که بهبود آن با توجه به عمق ضایعه، 2 الی 6 هفته به طول می انجامد. اگر بیش از این میزان طول کشید، پزشک از دستگاه IPL جهت تسریع در روند بهبود استفاده می کند.

اسکار یا زخم به جامانده از خال

معمولا خال هایی که در نواحی مقعر وجود دارند، برداشتن آنها به بهترین نحو ممکن بدون ایجاد هیچ گونه ردی صورت می گیرد اما خال هایی که در نواحی محدب هستند، امکان ایجاد اسکار ناشی از برداشتن آن بیشتر است که البته این موضوع به مهارت پزشک و نحوه ترمیم پوست از طریق او بستگی دارد.

اسکار فرورفته

خال هایی که عمق زیادی دارند، ممکن است برداشت آنها با فرورفتگی های مختصری همراه باشد. البته این اتفاق اکثرا زمانی رخ می دهد که پزشک با بی دقتی سعی دارد کار را در یک جلسه تمام کند . رفع این فرورفتگی با راهکارهایی همچون دستگاه پلکسر، لیزر یا به کارگیری سابسیژن امکان پذیر است.

اسکار هیپرتروفیک یا گوشت اضافه

احتمال وقوع این اتفاق خیلی کم است اما به صفر نمی رسد. این مشکل برای خال هایی رخ می دهد که از روی گردن، سینه و فک برداشته می شوند. ترمیم چنین ضایعه ای با تزریق کورتون و دستگاه پلکسر امکان پذیر است.

ایا برداشتن خال منجر به ایجاد ضایعه های بدخیم خواهد شد؟

خال هایی که برداشته می شوند، هرگز به ضایعه بدخیمی تبدیل نخواهند شد. البته این مسئله زمانی صدق می کند که خال ها از همان ابتدا سرطانی نباشند. درواقع اگر نمونه برداری و بررسی به شکلی تخصصی و پاتولوژیک انجام نشود و آن را با خال ساده اشتباه بگیرند، احتمال عود و توسعه سرطان زیاد خواهد بود. خال های سرطانی با نام های ملانوما، سلول سنگفرشی SCC و اکتینیک کراتوزیس شناخته می شوند.

از این چند سطری که در این بخش خواندید قطعا فهمیده اید که تجربه انجمن گیگابلاگ چقدر می تواند در شیوه ای که تجویز می کند، بر زیبایی و سلامت فرد تاثیرگذار باشد. بنابراین؛ اگر می خواهید جلسه درمانی پیروزیت آمیزی داشته باشید، ابتدا باید در انتخاب پزشک دقیق و حساس عمل کنید. در این راستا دکتر برداشتن خال در تهران، چنانچه ساکن این شهر هستید، انتخابی ایده آل برای دستیابی به نتیجه ای است که از درمان خود می خواهید.

برداشتن خال با رویکردهای خانگی چه عواقبی دارد؟

قدیمی ها معتقد بودند که اگر خال را با نخ محکم ببندیم، خون به آن نمی رسد و به مرور زمان خشک می شود و می افتد. شاید این روش برای خال های آویزان کارآمد باشد اما نمی توان از احتمال عفونت های پس از آن چشم پوشی کرد. اگر به یاد داشته باشید، در عنوان های ابتدایی اشاره کردیم که برداشت خال باید در چارچوبی خاص انجام شود.

نخ ها قادر به بریدن پوست هستند و زخم حاصل از این بریدگی ممکن است بزرگتر از زخم ناشی از جراحی باشد. بنابراین؛ نتیجه ای که می توان گرفت این است که به روش های تهاجمی خانگی پایبند نباشید چراکه تشخیص سلول های غیرطبیعی و بدخیم امری خارج از عهده شماست.

برداشتن خال ممکن است دردناک باشد؟

یکی از دغدغه های افراد هنگام قرارگرفتن تحت فرایندهای درمانی، ترس از دردناک بودن آن است. اما جای نگرانی نیست، با وجود بی حسی های موضعی برداشت خال اصلا برایتان دردناک نخواهد بود.

مگر اینکه بخواهید از روش سوزاندن یا جراحی استفاده کنید که در این صورت احتمال تجربه خفیفی از درد وجود خواهد داشت که معمولا بین 24 الی 48 ساعت به طول می انجامد و شما می توانید برای تسکین آن از ایبوپروفن استفاده کنید.

دکترتو، مرجعی همگانی در خدمات رسانی درمانی

درک می کنیم که پیداکردن یک دکتر مجرب و قابل اطمینان کمی سخت است چراکه نمی توان سلامتی را قربانی ریسک های یک انتخاب اشتباه کرد. به این منظور مجموعه دکترتو روی کار آمد تا با هدف بهره برداری از تکنولوژی های پزشکی در راستای حفظ و ارتقای سلامت انسان گامی بردارد.

اگر در انتخاب کادر درمانی معتبر هنوز تردید دارید، دکترتو با انبوهی از متخصصان باتجربه و سرویس خدمات هوشمند، آماده کمک به شما خواهد بود.

جمع بندی

برداشتن خال از متداول ترین شیوه های درمانی و زیبایی بخش است که به محوشدن ضایعه های پوستی که در اصطلاح پزشکی (نووس) نام دارد، منجر می شود. این فرایند با روش های جراحی، لیزر، برشی، تراشه ای، پانچ و کرایو صورت پذیر است که هرکدام فرایند منحصربه فرد خود را دارند.

البته جراحی روشی است که رواج کمتری دارد چراکه امروزه متخصصان زیبایی در پی کشف راه هایی غیرتهاجمی هستند که بدون هیچ گونه درد، خونریزی و عوارض جانبی انجام شود و تا حد زیادی هم در این مسیر پیروز بودند.

منبع: یک پزشک

به "آیا برداشتن خال خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا برداشتن خال خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید