افراد پیروز برای داشتن تعطیلات خوب چه کارهایی انجام می دهند؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، دیده می گردد که بعضی از افراد، در برنامه ریزی برای تعطیلات بسیار پیروز ظاهر شده اند، این افراد کسانی هستند که از تعطیلات، هر چند کوتاه، نهایت لذت را می برند. آیا شما می دانید دستور کار این افراد پیروز چیست؟

افراد پیروز برای داشتن تعطیلات خوب چه کارهایی انجام می دهند؟

در روز های تعطیلات به سر می بریم و این بدان معنا است که شما در پی زمانی هستید که بتوانید از سر کار مرخصی گرفته و به سفر بروید.

در این زمان از سال، معمولا افراد خسته و دچار آشفتگی می شوند، این وقفه در کار می تواند قوای تمرکز شما را به طور مجدد شارژ کند. با این حال، بسیار مهم است که این فرصت را به راحتی از دست ندهید.

قرار است در این مقاله با لین تیلور، کارمند داخلی کسب و کار، متخصص محیط کار و نویسنده Tame Your Terrible Office Tyrant، همراه باشیم تا مواردی که افراد پیروز برای داشتن برترین تعطیلات رعایت می نمایند را بدانیم تا مانند آنان عمل کنیم.

1. آنها برنامه دارند

تیلور می گوید:

افراد پیروز، به محض اینکه می بینند تعطیلات نزدیک است، برای آن برنامه ریزی می نمایند، زیرا متوجه هستند که این، یک فرصت نادر و خوب برای داشتن اوقات فراغت است.

حتی اگر این زمان به عقب بیفتد، آن ها باز هم دارای برنامه ای جایگزین هستند و سعی می نمایند از این زمان استفاده نموده و به تماشا خانواده یا دوستان بروند.

2. تقسیم بندی دارند

زمانی را که برای رفتن به تعطیلات نصیب تان شده است، با اضافه کاری از بین نبرید. اگر شما احتیاج دارید که به طور حتم بعضی کار ها را به اتمام برسانید و بعد به تعطیلات بروید، راهی برای آن پیدا کنید، بدون اینکه تمام وقت خود را صرف کار کردن کنید. تیلور می گوید:

اگر کار باید انجام گردد، یک دوره یا یک روز را به طور کامل به آن اختصاص دهید.

3. مرز مشخص می نمایند

تیلور می گوید:

افراد پیروز به دیگران اجازه می دهند تا زمان و راهی برای ارتباط با آن ها داشته باشند. یک روز با زمانی خاص در طول هفته انتخاب کنید و به وسیله ایمیل با دیگر همکاران و کارمندان در ارتباط باشید. بدین ترتیب در انجام کار ها نیز وقفه ای ایجاد نمی گردد.

4. قبل از رفتن همه موارد را سازماندهی می نمایند

اگر کار خود را در شرایط نگران نماینده ای ترک کنید، دیگر نمی توانید با خیال راحت به استراحت بپردازید. قبل از رفتن به تعطیلات، پروژه ها را سازماندهی کنید و تا جایی پیش ببرید که تا زمان بازگشت، هرج و مرجی ایجاد نگردد.

5. فردی منتخب، جای خالی آ نها را پر می نماید

ممکن است هیچ کس مانند شما نتواند به خوبی پروژه ها را سر و سامان دهد. اما برخورد حرفه ای این است که فردی را انتخاب کنید تا در زمان نبود شما در دسترس باشد و در مواقع اضطراری بتواند به جای شما تصمیم بگیرد.

6. محدودیت هایی را مشخص می نمایند

گاهی اوقات، زمانی که در تعطیلات و استراحت هستید، احتیاج است که به بعضی موارد نه بگویید. البته این کاملا به شرایط کار و موقعیت شما بستگی دارد. ما نمی خواهیم که شما رفتاری دیپلماتیک داشته باشید، اما اگر برای موردی تا بازگشت شما می توانند صبر نمایند، پس بهتر است که منتظر بمانند. اگر نه گفتن در گذشته برای شما یک چالش محسوب می شد، الان فرصتی است که رشد و احساس قدرت را در شما زنده کند.

7. خود را رها می نمایند

تیلور می گوید:

افراد پیروز در تعطیلات، خود را از تلفن های همراه جدا می نمایند. این کار به شما یاری می نماید تا بهتر آرامش کسب کنید.

8. از خانواده و دوستان بازدید می نمایند

هیچ جایی بهتر از رفتن به خانه، در زمان تعطیلات وجود ندارد. ممکن است زمان های دیگری هم در سال وجود داشته باشد که شما مرخصی داشته باشید و به تماشا افرادی بروید که در دسترس نیستند. اما این یک فرصت مناسب برای بازدید از خانواده و دوستان است. شاید دیگر چنین فرصتی نصیبت تان نگردد.

9. زمانی را هم خالی می گذارند

تعطیلات، به معنای زمانی است که آرامش کسب کنید. تمام روز و زمان خود را در سفر پر نکنید. زیاد بودن برنامه ها و فعالیت ها در طول روز، شما را خسته و فرسوده می نماید که ممکن است به جای استراحت و به دست آوردن آرامش، حسی منفی شما را احاطه کند.

10. برنامه برای گشت و گذار سریع دارند

تعطیلات اگر به صورت کامل باشد، بسیار شگفت انگیز است که باعث غنی شدن تجربه های فرد می گردد، اما همانطور که می دانید، افراد همواره در بیشتر تعطیلات با کمبود زمان روبرو هستند. اما افراد پیروز، کلید راه های میان بر برای گشت و گذار های سریع و سرگرم شدن و لذت بردن از تمامی دقایق تعطیلات را می دانند.

11. آن ها ورزش می نمایند

هیچ بهانه ای قابل قبول نیست. تجربه ثابت نموده است که افراد در زمان تفریح و تعطیلات، غذا و تنقلات بیشتری مصرف می نمایند، پس مهم است که برنامه ورزشی خود را مانند روال همیشگی دنبال نمایند. تیلور می گوید:

انجام تمرینات ورزشی در تعطیلات، برترین سرمایه گذاری ارزشمند از لحاظ ذهنی و فیزیکی است که حال شما را خوب می نماید.

12. احساسات خود را درگیر می نمایند

احساسات را درگیر کنید، به این معنی است که در تفریح های مورد علاقه خود مانند: موسیقی، ورزش، هنر، خواندن یا دیگر فعالیت ها شرکت کنید تا دیدی گسترده تر و سالم تر به زندگی به دست آورید.

13. از طبیعت لذت می برند

تیلور می گوید:

تعطیلات، یک زمان عالی برای بیرون رفتن از خانه، لذت بردن از طبیعت و تنفس هوای تازه است. این زمان را با گذراندن در خانه یا هتل از دست ندهید.

14. کار و تعطیلات را از هم جدا می نمایند

هر آنچه می خواهید انجام دهید، اما زمان گران بهای خود را با کار ادغام نکنید. ممکن است زمان کوتاهی را در دفتر کار بگذرانید، اما این کار به مرور زمان شما را دچار فرسودگی شغلی می نماید و آرامش شما را به خطر می اندازد. بر قراری تعادل بین کار و زندگی، عبارتی است که شاید غیر ممکن به نظر برسد، اما این راز واقعی پیروزیت رهبران کسب و کار پیروز است.

15. آن ها داوطلب هستند

تیلور می گوید:

تعطیلات، بعلاوه زمانی ایده آل برای یاری به افرادی است که در زندگی کمتر خوش شانس بوده اند، به خصوص در این زمان از سال که حس حمایت در جامعه، بیشتر دیده می گردد. علاوه بر مواردی که گفته شد، یاری کردن باعث می گردد حس خوشحالی و آرامش بیشتری داشته باشید.

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "افراد پیروز برای داشتن تعطیلات خوب چه کارهایی انجام می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد پیروز برای داشتن تعطیلات خوب چه کارهایی انجام می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید