تاریخ بانکداری اسلامی در ایران منتشر شد

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از روابط عمومی نشر صاد، یکی از تغییرات اساسی در اقتصاد ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر قوانین پولی-بانکی کشور بود. به طوری که در سال 58 طرح ادغام بانک ها و قانون ادره امور بانک ها به عنوان قوانینی موقت در راستای ملی شدن بانکداری ایران مصوب شد. بر این اساس تعداد بانک های ایران از 26 بانک به واسطه انحلال و ادغام به حدود 9 بانک کاهش یافت. خیلی زود و به رغم شروع جنگ تحمیلی، در سال 62 وزارت اقتصاد مسئول ارائه لایحه ای به مجلس تحت عنوان قانون بانکداری بدون ربا شد؛ قانونی که در سال 62 تصویب و دولت از سال 63 موظف به اجرای آن شد.

تاریخ بانکداری اسلامی در ایران منتشر شد

این اثر، روایت چهار دهه کوشش برای اسلامی سازی بانکداری در ایران است. نویسنده کوشش نموده است در این کتاب، نظام بانکداری در ایران از ابتدای انقلاب تا امروز را با روایتی تاریخی آنالیز کند. برای آشنایی مخاطبان با شرایط نظام بانکی در سال های قبل از انقلاب، در پیشگفتار این کتاب علاوه بر بیان تاریخچه ای مختصر از بانکداری در سطح دنیا، به آنالیز پیدایش و توسعه بانک ها در ایرانِ قبل از انقلاب پرداخته شده است.

در این کتاب افکار و اندیشه های افراد تاثیرگذار در مبانی اقتصاد اسلامی و تغییرات یا رفرم های اجرا شده در یکصد سال اخیر هم آنالیز شده است.

مطالعه کتاب تاریخ بانکداری اسلامی در ایران به تمام علاقه مندان به اقتصاد و دانشجویان این رشته هم پیشنهاد می گردد.

نسخه کاغذی کتاب را می توانید با قیمت 45 هزار تومان از سایت نشر صاد به نشانی Saadpub.ir تهیه کنید و نسخه الکترونیکی اثر هم با قیمت 22500 تومان قابل دریافت از طاقچه است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تاریخ بانکداری اسلامی در ایران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ بانکداری اسلامی در ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید