تجمع گسترده هنرمندان مخالفان کوبایی در مقابل وزارت فرهنگ هاوانا

به گزارش انجمن گیگابلاگ، بیش از 150 نفر روز آدینه به منظور نشان دادن همبستگی با هنرمندان مخالف کوبایی که با سرکوب دولتی روبرو هستند، وزارت فرهنگ کوبا را محاصره کردند.

تجمع گسترده هنرمندان مخالفان کوبایی در مقابل وزارت فرهنگ هاوانا

به نقل از رویترز، تظاهرنمایندگان به دنبال سرکوب جنبش سن ایسیدرو (San Isidro) هنرمندان و فعالان مخالف توسط مقامات، خواهان گفت وگو بر سر محدودیت های آزادی بیان و آنچه سرکوب دولتی می خوانند، بودند.

دولت های هلند و چک و عفو بین الملل به همراه دیگر گروه های مدافع حقوق بشر، روز آدینه در خصوص حقوق بشر کوبا اظهار نگرانی کردند.

این جنبش به زندانی شدن یک خوانند رپ به اتهام اهانت اعتراض می نماید که توجه ها را به برخورد دولت تک حزبی کوبا با حقوق بشر جلب نموده است. 8 عضو و متحدان این جنبش نیز 10 روز پیش دست به اعتصاب غذا زدند.

مقامات روز پنجشنبه با استناد به نقض پروتکل های سلامتی کووید 19، اعتصاب را شکسته و همه را از مقر جنبش بیرون کردند. مخالفان گفتند این بهانه ای برای سرانجام دادن به اعتراض آن ها بوده است.

14 مخالف، از جمله 5 نفر که هنوز در اعتصاب غذا هستند، مدت کوتاهی دستگیر شدند. آن ها اظهار کردند تلفن های همراه شان توقیف و تنظیم مجدد (ری ست) شده و تصاویر اقدامی که علیه آن ها اجرا شده، حذف شده اند.

جنبش سن ایسیدرو که نام خود را از محله ای قدیمی در هاوانای قدیم و محل مقر جنبش گرفته است، در سال 2018 به منظور مخالفت با حکمی که به گفته جنبش، سانسور در بخش فرهنگی را افزایش داده بود، تشکیل شد.

هنرمندان کوبایی که اغلب از نمایش بی احترامی خود برای انتقاد از دولت استفاده می نمایند، با بازداشت های موقت متعدد و دیگر اشکال سرکوب روبه رو شده اند. دولت، مخالفان از جمله اعضای سن ایسیدرو را مزدورانی می خواند که از سوی ایالات متحده برای بی ثبات کردن کوبا راهنمایی می شوند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تجمع گسترده هنرمندان مخالفان کوبایی در مقابل وزارت فرهنگ هاوانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع گسترده هنرمندان مخالفان کوبایی در مقابل وزارت فرهنگ هاوانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید