تحویل سال پای تخت بیماران

به گزارش انجمن گیگابلاگ، در این گزارش با کادر درمانی بیمارستان مسیح دانشوری گپ زدیم که شبانه روزی در کنار بیماران کرونایی بودند.

تحویل سال پای تخت بیماران

انجمن گیگابلاگ/ راحله عبدالحسینی:

دکتر جلال حشمت نیا

دکتر جلال حشمت نیا فوق تخصص ریه:

خانواده پزشکان و پرستاران همدل هستند

تمام بیمارستان را به یک بخش اورژانس فرض کنید. همه کادر درمانی بیمارستان مسیح دانشوری از زمان شیوع بیماری کرونا تا امروز یکصدا شدند تا با رسیدگی تمام و کمال به بیماران کرونایی، آنها را زودتر به آغوش گرم خانواده بازگردانند. دکتر جلال حشمت نیا فوق تخصص ریه می گوید: هیچ کدام از همکاران ما از روز نخست این بیماری تا به امروز مرخصی و استراحت نداشته ایم. هم باید به همکارانم خسته نباشید و خدا قوت بگویم و هم به خانواده های آنان. خانواده ها با درک درستی که از شرایط جامعه دارند باعث میشوند تا کادر پزشکی در راه انجام وظیفه ثابت قدمتر باشند. از مردم و مراجعان هم همیشه لطف دیده ایم. در این مدت بیشتر قدردان زحمات پرستاران و پزشکان بوده اند.

این متخصص ریه معتقد است که شکست کرونا نگاه جدی مردم را می طلبد: اگر مردم همکاری کم داشته باشند و تعداد بیماران بیشتر گردد، نگهداری و خدماتدهی به بیماران خارج از توان سیستم درمانی میگردد و با حادثهای دیگر دست به گریبان میشویم. باید کوشش کنیم تا چرخه این بیماری بیرحم و بیانصاف بشکند. دل همه ما برای روزهای عادی تنگ شده است. بازگشت به آن روزها با رعایت بیشتر حتماً دست یافتنی است.

دکتر پیغام طبرسی

پیغام طبرسی، متخصص بیماری های عفونی و معاون آموزشی بیمارستان:

پزشکانی که از دست رفتند جایگزین ندارند

از نخستین روزهای اسفند ماه که پیغام های آموزشی و بهداشتی ابلاغ شد، همکاری مردم خوب نبود. اگر با ما همکاری می کردند نباید تعداد بیماران به این عدد و رقم می رسید. دکتر پیغام طبرسی معتقد است که مردم دوست دارند روال طبیعی زندگی را حتی در روزهای کرونایی ادامه دهند: متأسفانه تعداد زیادی از افراد در مراکز خرید شب عید دیده شدند. به همین ترتیب آمار انتقال بالا می رود. هدف ما این است که اپیدمی با کمترین تلفات انتها پذیرد. با اپیدمی بیماری متأسفانه از منابع مملکت کاسته می گردد. توان کادر درمانی و تجهیزات کاهش پیدا می نماید. وظیفه ما به عنوان کادر درمان مراقبت از بیمار است که همکارانم در بیمارستان مسیح دانشوری این وظیفه را به نحو احسن انجام دادند و می دهند. کادر درمان در بیمارستان های دیگر هم با تمام قوا مشغول کار هستند. این کوشش شبانه روزی در طولانی مدت با خستگی و فرسودگی همراه است. اگر برای کادر درمان آرامش و تجدید قوا می خواهیم باید بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنیم. در هیچ اپیدمی ندیده ایم که اینقدر پزشک و پرستار فوت نمایند. حالا هم با خستگی کادر درمان روبه رو هستیم و هم جایگزینی برای آنها نداریم. وقتی پرستار خسته باشد مجبور است انرژی خود را بین بیماران تقسیم کند و به درستی نتواند به یک بیمار رسیدگی کند. وقتی مردم با رعایت بیشتر باعث کاهش تعداد بیماران شوند، کادر درمانی هم فرصتی برای بازیابی انرژی از دست رفته را پیدا می نمایند.

دکتر محمد ثائبی

دکتر محمد ثائبی، رئیس بخش دندانپزشکی بیمارستان:

قسم نامه پزشکی یادمان است

از همان روز فارغ التحصیلی مان و طبق قسم نامه، خودمان را برای خدمتگزاری آماده کردیم. دکتر محمد ثائبی صحبت هایش را با یادآوری قسم نامه پزشکان آغاز می نماید و می گوید: تک تک ما به آن قسم نامه پایبند هستیم. در این روزهای تلخ و سخت کرونایی هم قسم نامه یادمان نرفته است. با آغاز بیماری کرونا بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان مرکز تخصصی ریه و بیماریهای تنفسی پذیرای بیماران کرونایی شد. رئیس بخش دندانپزشکی بیمارستان ادامه می دهد: با بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان مسیح دانشوری، بخش دندانپزشکی به علت جلوگیری از اشاعه و سرایت بیماری، فقط در موارد اورژانسی فعالیتش را ادامه می دهد. پزشکان این بخش در ایام تعطیلات نوروز هم به صورت آنکال و هم به صورت حضوری در بیمارستان حضور داشتند و جان و دل مشغول کار بودند. امید بذری در دل کادر درمانی است که باعث میگردد روحیه شان در این اوضاع هم خوب باشد. شعار ما در همه درمان ها تقدم پیشگیری بر درمان است. در بخش دندانپزشکی این موضوع خیلی جدی است. زیرا بعضی بیماریهای مزمن از یک التهاب لثه آغاز میگردد. دکتر ثائبی یادآوری میکند که همچنان باید حواسمان به رفت و آمدها باشد: متأسفانه جابه جایی شهروندان از خانه ای به خانه دیگر یا تردد در بازار به شدت امکان انتقال ویروس را بالا می برد. هنوز هم افرادی بدون دستکش در خیابان حضور پیدا می نمایند.

ابراهیم ذوالفقاری

ابراهیم ذوالفقاری، مسئول اتاق دندانپزشکی:

کادر درمانی برای شکست کرونا یکصدا شدند

مهم نیست که سال جاری حال و هوای نوروز برای کادر درمان، متفاوت و سخت بود. مهم این است که کل کادر درمان بیمارستان یکصدا شدند تا از بیماران پرستاری نمایند. ابراهیم ذوالفقاری در بخش دندانپزشکی بیمارستان مسیح دانشوری مشغول فعالیت است و با اینکه این بخش در روزهای کرونایی فقط به صورت اورژانس دایر است، او و همکارانش پا به پای دیگر پرستاران بیمارستان مشغول خدمت بودند: با اینکه پیش از این بحران کار من به صورت شیفتی بود. اما مسئولان بیمارستان را متقاعد کردم تا بنابر تعهدی که دارم بتوانم حضور داشته باشم و صحنه درمان را در روزهای بحرانی ترک نکنم. ذوالفقاری معتقد است که مردم باید دقیق به اطلاع رسانی ها گوش دهند: درست است که باید از دستکش استفاده کنیم. اما بارها می بینیم افراد در حالی که دستکش به دست دارند دستشان را به سر و صورت می مالند. بعضی از مردم از شدت ترس از ماسک و دستکش استفاده می نمایند. در حالی که یادشان می رود نحوه صحیح استفاده را اجرا نمایند. به گفته ذوالفقاری کادر درمانی بیمارستان فرصتی برای استراحت و خندیدن و گفت وگو ندارند اما گاهی لطیفه های کرونایی لبخندی به لب می آورد: تنها اتفاقی که باعث خوشحالی ما می گردد و می توانیم نفس راحتی بکشیم زمانی است که یک بیمار کرونایی مرخص می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تحویل سال پای تخت بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل سال پای تخت بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید