تزریق بیش از سه هزار دُز واکسن یادآور در استان همدان

به گزارش انجمن گیگابلاگ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:تا به امروز سه هزار و 231 نفر در استان دُز سوم (یادآور) واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

تزریق بیش از سه هزار دُز واکسن یادآور در استان همدان

به گزارش انجمن گیگابلاگ از همدان،دکترمحمد خزائی, معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اعلام کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 60 سال که نوبت اول و دوم واکسن را از نوع سینوفارم، بهارات یا برکت دریافت نموده اند، به فاصله چهار ماه از تزریق نوبت دوم، در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی همدان انجام می گردد.

او با بیان اینکه نوع واکسن نوبت سوم باید همچون واکسن نوبت های قبل باشد افزود: در حال حاضر دُز سوم افراد بالای 60 سالی که در نوبت اول و دوم، واکسن کرونا را از نوع آسترازنکا و اسپوتنیک دریافت نموده اند، اعلام نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهارداشت: دُز سوم واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص با فاصله 6 ماه از نوبت دوم در پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معاونت درمان تزریق می گردد.

خزائی گفت: 2 میلیون و 21 هزار و 287 دُز واکسن کرونا تا به امروز در استان همدان تزریق شده، که یک میلیون و 204 هزار و 45 نفر دُز اول و 814 هزار و 11 نفر دُز دوم و سه هزار و 231 نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کردند.

او گفت: سهم شهرستان های استان همدان در تزریق سه دُز واکسن کرونا به ترتیب همدان 811 هزار و 288 دُز، ملایر 315 هزار و 389 دُز، نهاوند 198 هزار و 603 دُز، تویسرکان 118 هزار و 976 دُز، کبودرآهنگ 141 هزار و 254 دُز، بهار 136 هزار و 76 دُز، رزن 85 هزار و 980 دُز، درگزین 49 هزار و 251 دُز و فامنین تزریق 42 هزار و 941 دُز است.

از 10 شهرستان تابعه استان همدان، از نظر رنگ بندی، شهرستان های اسدآباد، ملایر، فامنین و کبودراهنگ در شرایط زرد و 6 شهرستان مابقی نیز در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.

منبع ایرنا

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تزریق بیش از سه هزار دُز واکسن یادآور در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق بیش از سه هزار دُز واکسن یادآور در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید