خبرنگاران ابتلای حدود 300 نفر از کادر درمان لرستان به کرونا

به گزارش انجمن گیگابلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا به امروز حدود 300 نفر از کادر درمان استان در بخش های مختلف به این بیماری مبتلا شده اند.

خبرنگاران ابتلای حدود 300 نفر از کادر درمان لرستان به کرونا

محمدرضا نیکبخت شامگاه یکشنبه در گفت و گو با انجمن گیگابلاگ افزود: این افراد شامل پرستار، پزشک، رادیولوژیست، ماما، نیروهای اورژانس، کادر پشتیبانی، نیروهای اداری دانشگاه و نیروی خدماتی هستند و خوشبختانه تا به امروز موردی از مرگ و میر میان آنها رخ نداده است.

وی با بیان اینکه یکهزار و 981 پرستار مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان در صف مقدم مبارزه با کرونا خدمت می نمایند توضیح داد: در حال حاضر هیچ نقطه ای از استان شرایط سفید کرونا ندارد و تمامی شهرها در شرایط قرمز یا زرد هستند.

وی ادامه داد: بروجرد، خرم آباد، دورود، دلفان و ازنا شرایط مطلوبی ندارند و مادامی که مردم خروج غیرضروری از خانه را رعایت ننمایند فرایند ابتلا افزایشی خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: علاوه بر عدم رعایت پروتکل ها توسط مردم، یکی از دلایل افزایش بیماران کرونا در استان، افزایش ظرفیت آزمایشگاههای تشخیص است به نحوی که پنج آزمایشگاه استان روزانه حدود یکهزار تست را انجام می دهند.

نیکبخت ادامه داد: در یکی از موارد شناسایی شده فردی در یک میهمانی 15 نفر دیگر را مبتلا نموده و در یکی از روستاهای استان که دارای 400 دستگاه خودروی سنگین است حدود 80 نفر مبتلا شده اند بنابراین عامل اصلی در کنترل شیوع این بیماری مردم هستند که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری ها مسوولان، مراکز درمان و فعالان عرصه سلامت را برای شکست آن کمک دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ابتلای حدود 300 نفر از کادر درمان لرستان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتلای حدود 300 نفر از کادر درمان لرستان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید