خبرنگاران عراق: همکاری بغداد با همسایگان به کاهش تنش در منطقه معطوف شده است

به گزارش انجمن گیگابلاگ، تهران-خبرنگاران- سخنگوی وزارت امورخارجه عراق یکشنبه شب در تشریح سفر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران به کشورش گفت: دولت بغداد همکاری خود با کشورهای همسایه را به کاهش تنش ها در منطقه و عبور از پیامدهای شیوع ویروس کرونا معطوف نموده است.

خبرنگاران عراق: همکاری بغداد با همسایگان به کاهش تنش در منطقه معطوف شده است

احمد الصحاف در گفت وگوی اختصاصی به شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی اضافه نمود:عراق به اصل توسعه روابط با دوستان و متحدانش در چارچوبی که منافع مشترک را محقق کند، احترام می گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه نمود که در ملاقات با وزیر امورخارجه ایران اعلام شد که عراق سیاست توازن در منطقه را دنبال می نماید.

وزیر امورخارجه ایران نیز یکشنبه شب در پیامی توییتری در تشریح سفر امروز خود به عراق نوشت: گسترش همکاری به نفع مردم ما و منطقه است.

در ادامه توئیت ظریف آمده است: گفت و گوهای سازنده ای در بغداد با مصطفی الکاظمی نخست وزیر، برهم صالح رییس جمهوری، محمد الحلبوسی رییس مجلس، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق و مقامات قضایی، سیاسی و نظامی صورت گرفت.

وی پس از آن راهی اربیل در کردستان عراق شد و در دو مرحله با نچیروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق ملاقات و گفت و گو کرد.

ظریف در راس هیات سیاسی با هدف گسترش و تقویت مناسبات دو جانبه در راس یک هیات سیاسی امروز یکشنبه وارد بغداد شد.

این چهارمین سفر رسمی وزیر امور خارجه ایران به عراق است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عراق: همکاری بغداد با همسایگان به کاهش تنش در منطقه معطوف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عراق: همکاری بغداد با همسایگان به کاهش تنش در منطقه معطوف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید