راحت ترین روش تهیه شیرینی بادامی در 6 مرحله

به گزارش انجمن گیگابلاگ، اگر دوست دارید با یک شیرینی خوشمزه از مهمان های خاص خود پذیرایی کنید، برای آشنایی با آموزش یکی از آن ها با ما همراه باشید.

راحت ترین روش تهیه شیرینی بادامی در 6 مرحله

برای درست کردن خوشمزه ترین غذاها و یا دسرها حتما نیازی نیست که آشپز ماهری باشید؛ با کمی خلاقیت و استفاده از چند قلم مود که معمولا در خانه هریک از ما وجود دارد، می توانید خوشمزه ترین دسر و یا غذاها را درست کنید؛ به همین منظور در این مطلب از انجمن گیگابلاگمگ قصد داریم طرز تهیه شیرینی بادامی پفکی را به شما آموزش دهیم؛ چنانچه علاقه دارید پخت این شیرینی خوشمز را یادبگیرید، با ما همراه باشید.

روش تهیه شیرینی بادامی

اگر روز کسل کننده ای را پشت سر گذاشته ای، برترین زمان است که با پخت شیرینی بادامی فرانسوی، حال خود و خانواده را تغییر دهید؛ چنانچه در خانه مقداری بادام دارید و از خود می پرسید با پودر بادام چه درست کنم؛ با ما همراه باشید تا راحت ترین دستور پخت شیرینی بادامی با پودر قند را به شما آموزش دهیم؛ اینگونه با توجه به بالا بودن شیرینی بادامی، خودتان در خانه این شیرینی را درست نموده و فضای مهمانی های خود را نیز خاص و منحصر به فرد کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی بادامی

  • کره نرم شده 110 گرم معادل 2/1 پیمانه
  • پودر قند 100 گرم معادل 3/1 پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • وانیل 1 قاشق چای خوری
  • نمک 8/1 قاشق چای خوری
  • پودر بادام 70 گرم معادل 2/1 پیمانه
  • آرد 190 گرم معادل 1 و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر 4/1 قاشق چای خوری
  • پودر هل 1 قاشق چای خوری

مرحله اول

مهم ترین مرحله برای داشتن یک شیرینی بادامی پفکی و خوشمزه، آماده سازی کره و شکر است؛ برای این منظور در ابتدا باید از قبل کره را خار از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد؛ سپس داخل یک ظرف مناسب کره و شکر را ریخته و به مدت 5 دقیقه با همزن برقی هم بزنید؛ در صورتی که مواد به درستی مخلوط گردد، ترکیب به خوبی پف می نماید.

مرحله دوم

بعد از آنکه مواد یکدست و کرمی رنگ شد؛ ابتدا در یک ظرف جداگانه تخم مرغ ها ریخته و کمی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج گردد؛ سپس آن ها را به ترکیب کره و شکر اضافه کنید؛ در ادامه بعد از آنکه ترکیب به خوبی مخلوط شد برای از بین بردن بوی بد تخم مرغ، مقداری وانیل را در این مرحله اضافه کنید.

مرحله سوم

در مرحله سوم از تهیه شیرینی بادامی ضروری است آرد را دوبار الک نموده و بعد پودر هل و بکینگ پودر را با آن مخلوط کنید و کنار بگذارید؛ سپس پودر بادام را به مخلوط مواد اضافه کنید و به خوبی با مواد ترکیب کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله ضروری است ترکیب آرد و هل را به آرامی و در چهار مرحله اضافه کنید؛ توجه داشته باشید برای اینکه پف شیرینی بادامی از بین نرود، در این مرحله نباید از همزن بهره ببرید؛ با استفاده از یک لیسک مناسب بعد از هر مرحله اضافه کردن آن به خوبی آن را با مواد ترکیب کنید و مجدد آرد بریزید تا بافت خمیر تشکیل شده کاملاً یکدست گردد بعد خمیر را داخل یک نایلون قرار دهید و با دست صاف کنید تا کاملاً سفت و منسجم گردد.

مرحله پنجم

این مرحله نقش مهمی در طعم و کیفیت شیرینی بادامی شما دارد، آن هم استراحت خمیر است؛ در این مرحله ضروری است خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی استراحت کند؛ بعد از این زمان خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و روی یک سطح صاف قرار دهید و خمیر را با وردنه به ضخامت تقریباً 4 میلی متر باز کنید و با استفاده از کاتر آن را به شکل دلخواه خود را برش دهید و آن ها را درون سینی فر که از قبل چرب نموده ای قرار دهید؛ توجه داشته باشید که خمیرهای شیرینی از یکدیگر با فاصله منظمی قرار گیرند.

مرحله شش

قبل از قرذار دادن سینی درون فر، ابتدا فر را روی دمای 160 درجه قرار دهید تا فضای داخلی آن به خوبی گرم گردد؛ سپس سینی را به مدت ده دقیقه درون فر قرار داده تا پخت آن تکمیل گردد. بعد از گذشت این مدت و طلایی شدن شیرینی ها، سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی سرد گردد و سپس شیرینی ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید. برای تزیین آن ها نیز می توانید از پودر قند، شکلات یا عسل بهره ببرید.

منبع: پیام دلتا

به "راحت ترین روش تهیه شیرینی بادامی در 6 مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راحت ترین روش تهیه شیرینی بادامی در 6 مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید