ساخت سریعترین هواپیمای مسافربری دنیا با همکاری رولزرویس

به گزارش انجمن گیگابلاگ، شرکت ویرجین گالاکتیک از ساخت یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت اطلاع داد.

ساخت سریعترین هواپیمای مسافربری دنیا با همکاری رولزرویس

بر این اساس، این هواپیمای مافوق صوت قرار است با همکاری شرکت رولزرویس ساخته گردد. شرکت ویرجین گالاکتیک که در زمینه برنامه های فضایی فعالیت دارد، می کوشد با ساخت این جت مسافربری، وارد صنعت هواپیمایی نیز بگردد. برآورد می گردد سرعت این هواپیما به 2 هزار و 300 مایل در ساعت (3 هزار و 700 کیلومتر در ساعت) برسد. این شرکت مجوز های لازم را از سازمان هواپیمایی آمریکا کسب نموده است.

جورج وایتساید، مدیر اجرایی شرکت ویرجین گالاکتیک در این زمینه گفت: ما از اینکه پروژه ساخت جت مافوق صوت خود را تکمیل خواهیم کرد بسیار هیجان زده هستیم. ما می خواهیم سریعترین هواپیمای مسافربری دنیا را بسازیم.

نمایندگانی از سازمان ناسا و نیز سازمان هواپیمایی آمریکا در این پروژه حضور دارند. این هواپیما می تواند در ارتفاع 60 هزار پایی پرواز کند. ظرفیت این جت مسافربری 9 تا 19 نفر خواهد بود که در دو دسته درجه یک و مالی (بیزنِس کلس و فِرست کلس) دسته بندی می گردد.

تام بل، مدیر اجرایی رولزرویس در آمریکای شمالی نیز در این باره گفت: ما پیشرانی با سرعت بالا و خاص را برای این پروژه طراحی خواهیم کرد. این امر یادآور هواپیمای کنکورد (که رولزرویس موتور آن را طراحی نموده بود) است.

باشگاه انجمن گیگابلاگ

منبع: گردشبان

به "ساخت سریعترین هواپیمای مسافربری دنیا با همکاری رولزرویس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سریعترین هواپیمای مسافربری دنیا با همکاری رولزرویس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید