سایپا روزانه 1800 دستگاه خودرو فراوری می نماید

به گزارش انجمن گیگابلاگ، اولین مراسم اعلام نتایج خودرو های فراوری داخل به وسیله سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت های خودروساز و نهاد های نظارتی در شرکت سایپا برگزار گردید.

سایپا روزانه 1800 دستگاه خودرو فراوری می نماید

به گزارش گروه مالی انجمن گیگابلاگ، اولین مراسم اعلام نتایج خودرو های فراوری داخل به وسیله سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت های خودروساز و نهاد های نظارتی در شرکت سایپا برگزار گردید و برگزیدگان محصولات شرکت های سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و آرین موتور معین شدند.

در این مراسم محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سیاست گذاری متمرکز فروش محصولات و اجرای آن به وسیله خودروسازان را یکی از برترین سیاست های اجرا شده در صنعت خودرو دانست و گفت: تمامی کشور های فراورینماینده مطرح دنیا بر این اساس عرضه و فروش محصولات شرکت های خودروساز خود را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: در کشور هایی مانند چین با 20 میلیون فراوری خودرو یا ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین فراورینمایندگان خودرو در دنیا، سیاست گذاری در عرضه خودرو از سوی دولت انجام می شود و اجرای آن در اختیار شرکت های خودروساز است و برترین نتایج از آن گرفته شده و رضایت عمومی را به همراه داشته است.

تیموری با بیان اینکه تیراژ تمامی خودروسازان داخلی به حدی است که می توانند از توانمندی یکدیگر در فراوری استفاده نمایند، گفت: به منظور ایجاد بهره وری بهتر و جلوگیری از اتلاف منابع باید شرایطی ایجاد شود تا تمامی خودروسازان بتوانند از توانمندی یکدیگر استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه سایپا از هرگونه سیستمی که باعث ایجاد رونق صنعت خودرو و ایجاد رفاه برای مردم شود استقبال می نماید، گفت: سایپا در امسال توانسته از 98 درصد توان خود در دو شیفت کاری استفاده کند که روزانه 1800 دستگاه خودرو فراوری می نماید و در صورتی که از ابتدا سیاست گذاری مناسبی برای سایپا انجام می شد توان فراوری 2700 دستگاه خودرو در سه شیفت کاری در این گروه وجود داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید نمود: بر اساس دستور 8 ماده ای رئیس محترم جمهور افزایش فراوری یکی از خواسته های ایشان بود که مستلزم انجام این مهم تامین نقدینگی بود و حال اینکه شورای پول و اعتبار برای امسال برخلاف رویه چندین سال گذشته هیچ مبلغی را به صورت تسهیلات برای خودروسازان در نظر نگرفت.

او اضافه کرد: در صورتی که به خودروسازان نقدینگی تخصیص می یافت افزایش فراوری که خواست رئیس جمهور بود بهتر و سریع تر انجام میشد و هم در زنجیره تامین سایپا امکان استخدام و ایجاد اشتغال برای 20 هزار نفر مهیا میشد.

تیموری با بیان اینکه مشکل اصلی خودرو های ناایمن به 18 میلیون خودرویی که از سال 90 به قبل فراوری و در حال تردد است برمی شود، گفت: به تازگی از سوی سازمان استاندارد دو خودرو تیبا و سمند به عنوان خودرو های ناایمن معرفی شده و حال اینکه این خودرو ها استاندارد های 85 گانه را دارند و مشکل اصلی در خودرو های فراوریی سال 1390 به قبل است که گا ها در زمان فراوری، هیچ استانداردی برای آن ها تعریف نشده و در حال حاضر در جامعه در حال تردد هستند و باید برای جمع آوری خودرو های قدیمی تصمیم گیری جدی صورت پذیرد.

او تاکید نمود: برای حذف خودرو از زنجیره فراوری باید فرآیندی وجود داشته باشد چرا که در حال حاضر قطعه سازان برای دو خودرو تیبا و سمند، قطعاتی را فراوری نموده و بعلاوه خودروسازان هم در انبار های خود قطعات این دو خودرو را دارند و جلوگیری از فراوری این خودرو به صورت یکباره و بدون اطلاع، باعث ایجاد زیان و هدر رفت منابع ملی می شود.

لازم به ذکر است پیرو فرمان 8 ماده ای رئیس محترم جمهور در مورد ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم و تاکید وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، در ابتدای امسال وزارت صمت اقدام به ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو کرد و بر این اساس تمامی خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودرو در این سامانه جهت فروش محصولات خود شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سایپا روزانه 1800 دستگاه خودرو فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا روزانه 1800 دستگاه خودرو فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید