سرخابی ها در جاده ای مه آلود؛ از سازمان خصوصی سازی اصرار، از فرابورس انکار

به گزارش انجمن گیگابلاگ، در حالی که رییس سازمان خصوصی سازی از ورود سرخابی های مرکز به بورس تا روز پانزده اسفند خبر داده، 5 شرط برای ورود استقلال و پرسپولیس به بورس وجود دارد.

سرخابی ها در جاده ای مه آلود؛ از سازمان خصوصی سازی اصرار، از فرابورس انکار

به گزارش گروه ورزشی انجمن گیگابلاگ، اگر تا 15 اسفندماه استقلال و پرسپولیس خصوصی نشوند، از سمتم استعفا خواهم کرد. این آخرین اظهار نظر حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی سازی درباره واگذاری این 2 باشگاه به بخش خصوصی و عرضه در سازمان بورس است.

یک هفته تا زمانی که قربان زاده به آن اشاره نموده به جای مانده است و باید دید آیا بازهم مانند دفعات قبل شاهد یک وعده توخالی خواهیم بود یا انتها این طلسمِ بزرگ شکسته می گردد و این 2 باشگاه می توانند کم کم به سمت خصوصی شدن پیش بروند. جلسه قربان زاده با پیکشوستان 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس طی دیشب و امروز (یکشنبه) گواه بر این بود که همه چیز طبق برنامه در حال پیش رفتن است اما گویا همچنان موانعی وجود دارد که تا حل نشدنش نمی توان به انتها مدنظر خوشبین بود و دل بست.

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران در گفت وگویی رادیویی از پنج شرط پیش روی سرخابی ها یاد کرد که تا حل نشدنش نمی تواند به حضورشان در بورس امیدوار بود. این پنج شرط از بان میثم میثم فدایی بدین توضیح هستند:

تکمیل اعضای هیات مدیره دو باشگاه و معین تکلیف شرایط ثبتی آن ها، معین تکلیف برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید مالکیت برند هر دو باشگاه به خودشان منتقل گردد و معین تکلیف کمپ ناصر حجازی و مرغوبکار از جمله این شروط است. بعلاوه ارزش گذاری این دو باشگاه از سوی کارشناسان رسمی صورت گرفته که طبق دستورالعمل سازمان بورس به فرابورس ارزش گذاری باید از سوی مشاوران سرمایه گذاری و تامین سرمایه انجام گردد. ضمن این که بحث تایید حسابرسی مطلب از سوی کمیته های حاکمیت شرکتی باید انجام گردد تا از این طریق منافع سهامداران رعایت گردد.

مدیرعامل فرابورس بعلاوه برای نشان دادن جدیت این سازمان در جهت رعایت این شروط هم گفت: هیات مدیره فرابورس با هدف حمایت از انجام اصلاحات بنیادنی در راهبری، ارتقای شفافیت و بهبود حاکمیت شرکتی باشگاه های پرسپولیس و استقلال و با توجه به وظایف قانونی در مورد حفاظت از سرمایه آحاد سرمایه گذاران، جلسه تشکیل داده و مصوب نمود که پس از برطرف شروط پنجگانه، درج انجام می گردد.

در کنار این اظهارات باید صحبت های قربان زاده در جمع پیشکسوتان پرسپولیس را هم اضافه کنیم که نشان از فشارهای موجود در جهت خصوصی سازی سرخابی ها دارد؛ این راهی که آغاز شده، بی بازگشت است. قصد داریم فرایند واگذاری قبل از عید به سرانجام برسد. یا این اتفاق 15 اسفند همزمان با میلاد امام حسین (ع) رخ می دهد یا من دیگر در سازمان خصوصی سازی نخواهم بود. در 3 شب گذشته خون دل خوردم و نمی توانم بگویم چه اتفاقی افتاده است چرا که عده ای گفته اند تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. باید کاری که همه پشت تریبون می گویند درست است، پیش برود و دیگر معنی ندارد کارشناسی سنگ اندازی کند تا کار به سال بعد کشیده گردد. انجام این کار تا 15 اسفند معین می گردد. 15 اسفند 10 درصد از سهام این دو باشگاه به مردم واگذار می گردد. این 10 درصد معادل 50 درصد سرمایه ثبتی پرسپولیس و استقلال است. ما این مدل را انتخاب کردیم تا پول در باشگاه بماند و یک ریال به خزانه دولت نرود. اساساً از کلمه خصوصی سازی استفاده نکردم، چون به این شکل قبول ندارم. هدف کار ما بهبود کیفیت مدیریت این دو باشگاه است.

سازمان خصوصی سازی در کوشش است تا 10 درصد از سهام این 2 باشگاه را در سال 1400 وارد بورس کند اما سازمان فرابورس سختگیری های خاصی را اعمال نموده است و خواستار شفافیت تمام و کمال و حل تمام مسائل پیش روی این 2 باشگاه است. باید دید آیا این پنج شرط برای ورود به بورس طی یک هفته ای که رییس سازمان خصوصی سازی به آن اشاره نموده، مرتفع خواهد شد یا خیر. فعلا باید مانند چند سال قبل، چند روز دیگر هم صبر کنیم تا در روز پانزده اسفند به اطلاعات جدیدی دست پیدا کنیم.

فوتبال 360

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرخابی ها در جاده ای مه آلود؛ از سازمان خصوصی سازی اصرار، از فرابورس انکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخابی ها در جاده ای مه آلود؛ از سازمان خصوصی سازی اصرار، از فرابورس انکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید