پرسپولیس این بازی را همواره به استقلال باخته است!

به گزارش انجمن گیگابلاگ، بازار جابجایی فوتبال ایران چند روز بعد از اتمام رسمی رقابت های لیگ برتر تحت تاثیر خرید های فراوان باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است. تا اینجای کار این تیم دو لژیونر ملی پوش را در اختیار گرفته تا به یاری آن ها ضعف های فصل گذشته در خط دفاعی و درون دروازه را جبران کند.

پرسپولیس این بازی را همواره به استقلال باخته است!

به گزارش انجمن گیگابلاگ، اما این خاتمه کار پر سر و صدای پرسپولیس در بازار جابجایی نیست. آن ها در این فصل قصد دارند به اسکواد باشگاه سپاهان هم دستبرد بزنند و سه یا چهار بازیکن شاخص این تیم را به خدمت بگیرند. علاوه بر همه این ها احتمالا یکی دو خرید خارجی هم در ادامه فصل جابجایی خواهند داشت تا به این صورت احتمالا ولخرج ترین تیم بازار جابجایی باشند.

اما نکته مهم در این میان جنس خرید های پرسپولیس است. چیزی که کم و بیش همواره مورد انتقاد قرار می گیرد این است که باشگاه پرسپولیس نسبت کمی با بازیکن سازی دارد و عمدتا کوشش می نماید با خرج پول در بارار جابجایی نقاط ضعفش را جبران کند. آن ها در این جهت نگاهی به جوان گرایی هم ندارند و اغلب به سراغ بازیکنانی با سن بالا می فرایند. مثل همین فصل که بیرانوند و پورعلی گنجی 30 ساله را به خدمت گرفته اند. بعلاوه در پی سروش رفیعی 33 ساله، دانیال اسماعیلی 30 ساله و سجاد شهباززاده 33 ساله هستند.

این ترکیب را مقایسه کنید با ستاره های جوانی که استقلال در پنج سال اخیر به خدمت گرفته و به ان ها بازی داده است. از میان خیل جوانانی که استقلال در این پنج سال به بازی گرفته سه مورد الهیار صیادمنش، مهدی قائدی و امیرحسین حسین زاده به ستاره های تیم شان و گزینه ای مناسب در بازار جابجایی تبدیل شدند. این مسئله به جز امکان بازی دادن به ستاره های جوانی، چون سبحان خاقانی، محمدرضا آزادی و سجاد آقایی است که برای استقلال و بعضی تیم های لیگ فزونی به گزینه ای مناسب و درخور تبدیل شده اند.

فرقی ندارد که در این پنج سال چه کسی سرمربی استقلال بوده. از وینفرد شفر تا فرهاد مجیدی سنت بازی دادن به جوانان و جواب گرفتن از آن همواره در استقلال برقرار بوده و این باشگاه از این محل سود فراوانی نموده است. تنها یک مورد انتقال الهیار صیادمنش همچنان در حال شارژ کردن حساب این باشگاه است. یا فروش قائدی باشگاه را در یک مقطع حساس از فشار اقتصادی نجات داده است.

سنت جوان گرایی و اعتماد به جوانان از آن دست کار های جالب توجه در استقلال است که پرسپولیس نسبتی با آن ندارد. آن ها مدت هاست این بازی را به استقلال باخته اند در بازار جابجایی در پی ستاره های پا به سن گذاشته اند.

منبع: فرارو

به "پرسپولیس این بازی را همواره به استقلال باخته است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس این بازی را همواره به استقلال باخته است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید