سیاهی دور چشم نشانه چیست؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، سیاهی دور چشم، یکی از آزاردهنده ترین عوامل کاهش زیبایی صورت به شمار می آید. این لکه های کبود و تیره از کودکی با بعضی از افراد خو گرفته اند و در بعضی دیگر، ممکن است ناگهان یک روز صبح، آشکار شوند.علاوه بر ژنتیک و عوامل وراثت، دلایل مختلفی ممکن است سبب پدیدارشدن سیاهی دور چشم باشد. علائم سیاهی دور چشم می توانند تا حدودی با آرایش و کمپرس آب سرد از بین بروند. با این حال، بعضی از کبودی های سمج، درمان مؤثرتری احتیاج دارند.در ادامه این مطلب از مجله خبرنگاران با ما همراه باشید. چرا که با بعضی از برترین راه های درمان سیاهی دور چشم آشنا می شویم و پیش از آن، آنالیز می کنیم که دقیقاً علل سیاهی دور چشم چیست و چگونه می توان از ابتلاء به آن، جلوگیری کرد.

سیاهی دور چشم نشانه چیست؟

از شما دعوت می کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید و اگر از آن لذت بردید، نظرات و سؤالات خود را با ما درمیان بگذارید.

علت سیاهی دور چشم چیست؟

سیاهی دور چشم می تواند عوامل و علل مختلفی داشته باشد. از دلایل سفت و سختی مانند وراثت گرفته تا عوامل ساده ای مانند کم آبی و خستگی بدن. در ادامه با 5 تا از مهم ترین دلایل سیاهی دور چشم آشنا می شویم. پیشنهاد می کنیم اگر شما هم با این دایره های گود و تیره در کشمکش هستید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا مشکل سیاهی و کبودی دور چشم را به صورت ریشه ای حل کنید.

ژنتیک

سیاهی دور چشم، یک مشکل پزشکی نیست. ساده ترین و رایج ترین علت سیاهی دور چشم می تواند عوامل ژنتیکی باشد. معمولاً در افرادی که پوست روشن یا نازکی در ناحیه صورت و زیر چشم خود دارند، دیده شدن مویرگ های خونی، سبب تیرگی و فرورفتگی زیر چشم آن ها می گردد.

معمولاً نشانه های سیاهی دور چشم، با بالارفتن سن این دسته از افراد، خود را چند برابر نشان می دهند. چرا که با افزایش سن، پوست ما نازک تر می گردد و چربی و کلاژن مورد احتیاج برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست به تدریج کاهی می یابد. به این سبب، حتی اگر پوست شما کمی روشن یا نازک باشد، با قدم گذاشتن به سنین سالخوردگی، رگ های خونی تیره زیر پوست نمایان تر شده و سبب تیرگی ناحیه زیر چشم می گردد.

خستگی

شاید به نظر شما این مورد چندان مهم به نظر نرسد. با این حال، بیایید صبح هایی را تصور کنیم که از فرط کار، زمان کافی برای استراحت و خوابیدن نداشته ایم. در این شرایط، معمولاً علاوه بر صورت پف نموده، چشم هایی گودرفته نیز داریم.

خستگی مفرط، بیدار ماندن طولانی مدت و حتی خواب طولانی، باعث ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم می گردد. کم خوابی می تواند باعث کدرشدن و رنگ پریدگی پوست شما گردد. درنتیجه بافت های تیره و رگ های خونی زیر پوست ما نمایان تر می شوند و سیاهی دور چشم، شکل می گیرد.

از طرف دیگر، کمبود خواب می تواند باعث افزایش مایع زیر چشم های شما شده و سبب پف کردن حفره های زیر چشم شما بگردد. درنتیجه، حلقه های تیره ای که دیده می گردد، ممکن است درواقع سایه هایی باشند که به وسیله پلک های پف نموده شما ایجاد می گردد.

واکنش آلرژیک یا خشکی چشم

واکنش های آلرژیک یا خشکی چشم، می توانند محرک سیاهی دور چشم باشند. هنگامی که یک واکنش آلرژیک دارید، بدن شما هیستامین ها را در پاسخ به باکتری های مضر آزاد می نماید. در این شرایط به غیر از علائم ناراحت نماینده مانند خارش، قرمزی و پف چشم ها، هیستامین ها سبب گشاد شدن رگ های خونی شده و در زیر پوست شما، قابل مشاهده تر می شوند.

آلرژی بعلاوه می تواند میل ما را برای مالش و خاراندن پوست دور چشم نیز افزایش دهد. این اقدامات می توانند علائم سیاهی دور چشم را بدتر نمایند و باعث التهاب، تورم و شکستگی عروق خونی و درنهایت تشکیل حلقه های سیاه دور چشم شوند.

نقش کم آبی در سیاهی دور چشم

کم آبی، یکی دیگر از دلایل رایج شکل گیری سیاهی زیر چشم است. هنگامی که بدن شما میزان مناسبی آب دریافت نمی نماید، پوست زیر چشم آغاز به کدر شدن می نماید و چشمان شما گودافتاده به نظر می رسد. علت این اتفاق، نزدیکی چشم ها به استخوان های زیرین اسکلت جمجمه است. پیشنهاد می کنیم اگر در پی پوستی شفاف و شاداب هستید، به هیچ عنوان از نوشیدن میزان کافی آب در طول روز، غافل نشوید.

نور خورشید و سیاهی زیر چشم

قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، آخرین علت سیاهی دور چشم است. نور خورشید می تواند باعث گردد بدن شما ملانین اضافی فراوری کند. ملانین رنگدانه هایی است که رنگ پوست ما را تأمین می نمایند. آفتاب بیش از حد، به ویژه در قسمت پوست نازک زیر چشم، می تواند سبب تیره شدن رنگدانه ها در این قسمت از پوست شوند. به همین علت، حتی اگر نگران چشمان خود نیستید، بهتر است برای محافظت از پوست اطراف چشمان خود در محیط های پرنور از عینک آفتابی پهن و استاندارد بهره ببرید.

راه های درمان سیاهی دور چشم

برای از بین بردن سیاهی دور چشم، ابتدا باید علت آن را معین کرد. کم خوابی یا خستگی، ممکن است با یک روز استراحت یا کمی کمپرس آب سرد بهبود یابد. اما پارگی مویرگ های زیر چشم یا حتی ازبین رفتن فرایند کلاژن سازی پوست، احتیاج به درمان های قوی تر و حرفه ای تری دارند. در ادامه این مطلب با چند روش درمان گیاهی سیاهی دور چشم آشنا می شویم.

چای سبز

برای برطرف نشانه های سیاهی دور چشم، از چای سبز کیسه ای بهره ببرید. استفاده از چای کیسه ای سرد و خیسانده شده بر روی چشم ها، می تواند به سرعت ظاهر تیره و فرورفته آن ها را بهبود بخشد. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به تحریک گردش خون، کوچک شدن عروق خونی و کاهش تجمع مایعات زیر چشم یاری کند.

ماسک روغن بادام و ویتامین E

استفاده از ماسک روغن بادام و ویتامین E، یک درمان گیاهی سیاهی دور چشم محبوب در میان هواداران درمان های سنتی و خانگی است. کافی ست مقادیر مساوی از روغن بادام و ویتامین E را مخلوط کنید و درست قبل از خواب، آن را به آرامی بر روی حلقه های تیره زیر چشم، ماساژ دهید و صبح صورتتان را با آب سرد بشویید. این فرایند را هر شب تکرار کنید تا به مرور حلقه های تیره از صورت شما ناپدید شوند.

سیب زمینی رنده شده

محققان ثابت نموده اند که برش های سیب زمینی اثر روشن نمایندگی قوی روی پوست دارند. به همین علت برای درمان سیاهی دور چشم، راه حلی مقرون به صرفه و در دسترس به حساب می آیند. کافی است سیب زمینی را رنده یا حلقه کنید و شب ها پیش از به خواب رفتن، برای ده دقیقه الی یک ربع، آن را بر روی چشمان خود قرار دهید.

برگ نعنا

برگ های نعنا به پوست شما، احساس شادابی خواهند داد. نعنا حاوی ماده ای به نام منتول است که گردش خون را بهبود می بخشد، پوست را تسکین می دهد و جوان می نماید.

نعنا با خاصیت قابض نماینده خود، رگ های خونی اطراف چشم را منقبض می نماید و تیرگی زیر چشم را کاهش می دهد. به علاوه، ویتامین C موجود در نعناع پوست اطراف چشم را ترمیم می نماید. برگ های نعناع را بکوبید و برای 10 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید تا تأثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

جمع بندی

حلقه های پررنگ و نازیبای زیر چشم معمولاً به علت عوامل مختلفی ایجاد می شوند. سیاهی دور چشم می تواند به راحتی زیبایی صورت ما را کاهش بدهد و چهره ما را بیمار یا حتی غمگین نشان دهد. اگرچه سیاهی زیر چشم مسئله ای جدی نیست، با این حال، ازبین بردن آن، احتیاج به تغذیه ای سرشار از سبزیجات، خواب کافی و ورزش روزانه دارد.

منبع: اسنپ مارکت

به "سیاهی دور چشم نشانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاهی دور چشم نشانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید