فسخ یک طرفه بازیکنان قانونی است؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، طبق ماده 13 و 15 مقررات داخلی، بازیکنان می توانند براساس ماده 13 در باشگاه خود بمانند و بابت دریافت مطالباتشان شکایت نمایند و یا طبق ماده 15 فسخ و شکایت نمایند.

فسخ یک طرفه بازیکنان قانونی است؟

به گزارش گروه ورزشی انجمن گیگابلاگ، با شروع فصل جابجایی برخی بازیکنان اقدام به فسخ یک طرفه قرار خود با باشگاهشان کردند. از استقلال سعید مهری و ابوالفضل جلالی از پرسپولیس علیرضا بیرانوند که این یکی، اتفاق پر سر و صدایی بود و باشگاه پرسپولیس را زیر و رو کرد. جلسه اضطراری هیئت مدیره،تجمع طرفداران، انجمن گیگابلاگ و عکاسان مقابل باشگاه سرخ ها،استوری های پی در پی سرپرست و بازیکنان این تیم در واکنش به فسخ قرارداد بیرانوند از پیغامدهای این اتفاق بود. بعد از انتشار خبر مذاکره سنگربان سرخ پوشان با مدیران استقلال،باشگاه پرسپولیس به فسخ قرارداد بیرانوند و انتقال احتمالی او به استقلال اینگونه واکنش نشان داد: موضوع جلسه امروز هیئت مدیره فسخ قرارداد از سوی علیرضا بیرانوند و احتمال اغوای وی به وسیله یکی از باشگاه های حاضر در لیگ برتر بود. براساس مصوبه هیأت مدیره مقرر شد باشگاه پرسپولیس موضوع را در مراجع حقوقی و انضباطی از جهت کوشش برای اغوای بازیکن تحت قرارداد به وسیله باشگاه رقیب و بعلاوه بازگشت بازیکن و ادامه قرارداد با توجه به پرداخت تا 90 درصد و بعلاوه مقررات ناظر بر جابجایی فوتبال ایران تحت پیگیری قرار گیرد! سوالی که مطرح می گردد این است : آیا بیرانوند می توانست قراردادش را فسخ کند یا فسخ فقط برای بازیکنان خارجی است؟!طبق ماده پانزده مقررات داخلی ، بازیکن درصورت وجود علت موجه، حق فسخ یک طرفه را دارد. یکی از مواردی که بازیکنان با استناد به آن می توانند قراردادشان را فسخ نمایند عدم دریافت مطالباتشان از باشگاه است.برخی از بازیکنان بر اساس همین قانون توانسته اند قرارداد شان را فسخ نمایند و نیز توانسته اند در کمیته شرایط فدراسیون حکم فسخ قرار داد را دریافت نمایند. فسخ قرارداد به مواردی از جمله ارسال نوتیس یا همان اخطار و میزان مبلغ دریافتی و میزان طلب بستگی دارد. در ماده 13 و 15 مقررات داخلی، بازیکنان دو راه دارند: براساس ماده 13 می توانند در باشگاه خود بمانند و بابت دریافت مطالباتشان شکایت نمایند و یا طبق ماده 15 فسخ و شکایت نمایند .

ماده 13 مقررات داخلی همان ماده 12 فیفا است. شیخ دیاباته هم با استناد به همین ماده در تیم استقلال ماند و همزمان برای دریافت مطالباتش شکایت کرد و توانست علیه استقلال حکم بگیرد. با این حال فسخ قرار داد حتی با استناد به این قانون باز شرایط خاص خودش را دارد و باید موارد دیگری از جمله میزان دریافتی بازیکن از باشگاه هم مورد آنالیز قرار گیرد اگر بازیکن به میزان دو ماه از دستمزدش را دریافت ننموده باشد و به باشگاه هم نوتیس داده باشد اجازه فسخ دارد. به نظر می رسد باشگاه استقلال با استفاده از همین ماده تواست ابوالفضل جلالی که قراردادش را فسخ نموده بود را به تمرینات باز گرداند!

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فسخ یک طرفه بازیکنان قانونی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فسخ یک طرفه بازیکنان قانونی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید