مُشکوفی یک دسر سنتی و مقوی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، یکی از دسرهای خوشمزه و متفاوت که به خاطر استفاده از نشاسته در آن به مسقطی بیشتر شبیه است، مشکوفی است. مشکوفی یک دسر دوملیتی است که هم شمالی ها آن را دارند هم لرستانی ها.

مُشکوفی یک دسر سنتی و مقوی

انجمن گیگابلاگ، برای عصرانه هم ایده آل است. این بار روش بروجردی آن را امتحان کنید.

مواد لازم

یک پیمانه نشاسته

3 /1 پیمانه مغز گردو

2 پیمانه آب

2 /1 پیمانه شکر

یک ق چ زعفران

اندازهی مغز پسته و بادام برای تزئین

1. نشاسته را در اندازهی آب سرد حل کنید. سپس کمی صبر کنید تا ته نشین گردد، بعد آب روی آن را خالی کنید.

نکته: اگر این کار را انجام ندهید این آب اول باعث ترش شدن دسرتان می گردد.

2. نشاسته خمیرشده را با آب (دو پیمانه) در قابلمه ای لعابی ریخته، روی حرارت بگذارید تا بجوشد. البته باید در تمام مدت مواد را مرتب هم بزنید چون نشاسته زود ته می گیرد و سفت می گردد، هم زدن دائم و مداوم باعث یکنواخت شدن دسر می گردد.

3. وقتی مواد یعنی نشاسته و آب غلیظ (در حد ماست) شدند، نوبت اضافه کردن شکر و زعفران است و دوباره باز هم بزنید. وقتی که غلظت مواد کافی بود اجاق را خاموش کنید. گردو را اضافه نموده و به هم زدن ادامه دهید چون مشکوفی در حین خنک شدن رویه می بندد. پس کمی به هم زدن آن ادامه دهید تا خنک گردد. سپس آن را در ظرف های موردنظر ریخته و با خلال مغز پسته یا بادام تزئین کنید.

یه جور دیگه

می توانید به جای مغز گردو از بادام یا پسته هم بهره ببرید، البته اگر هیچ کدام هم در دسترس نبود، مهم نیست. می توان مشکوفی را بدون مغز هم درست کرد.

اگر دسر را با زعفران بیشتر دوست دارید، می توانید اندازه زعفران را بیشتر کنید، اما مشکوفی اصل زعفرانش خیلی نیست، در واقع باید زرد کمرنگ باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "مُشکوفی یک دسر سنتی و مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مُشکوفی یک دسر سنتی و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید