پارک هیتاچی ژاپن، به رنگارنگی رنگین کمان

به گزارش انجمن گیگابلاگ، جهان به این باور رسیده است که ژاپن با دیگر کشور های جهان فرق دارد. وقتی صحبت از ژاپن می گردد از متفاوت بودن آن بحث به میان می آید. ژاپن اتحاد ملی و حس مشترک همگانی بسیار بالایی دارند و این در حفظ و نگهداری مناطق فضای عمومی به خصوص فضای سبز آن ها تاثیر گذاشته است. هزار و یک دلیل برای سفر به ژاپن وجود دارد. این بار به سراغ پارک گل رنگارنگ هیتاچی ژاپن می رویم. عجیب است ولی رنگ گل های این پارک هر فصل تغییر می نماید. با حضور فصل های مختلف رنگ های گل ها تجربه متفاوتی به بازدید کنندگان می دهد. کوله بار خود را ببندید و با تور ژاپن مجموعه خبرنگاران سری به این پارک شگفت انگیز بزنید.

پارک هیتاچی ژاپن، به رنگارنگی رنگین کمان

مختصری درمورد پارک هیتاچی ژاپن

پارک هیتاچی ژاپن یک پارک ساحلی است. در فضایی به مساحت 190 هکتار رو به اقیانوس آرام منتظر بازدید نمایندگان خود نشسته است. این پارک در شهر هیتاچیناکا (Hitachinaka) در استان ایباراکی (Ibaraki) نهاده شده است. از آن جایی که جریان های هوای گرم و سرد در نزدیکی دریای کاشیما در اقیانوس آرام به هم می رسند، گیاهان متنوعی از شمال و جنوب ژاپن در این پارک قابلیت رویش پیدا می نمایند. به همین دلیل پارک هیتاچی ژاپن گل های مخصوص فصل های مختلف را در خود پرورش می دهد و خود را به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل نموده است.

در فصل بهار گل های نارسیس (narcissuses)، لاله و پیشه دوست یا همان نموفیلا (Nemophila) بازدیدنمایندگان بی شماری را به سوی خود جلب می نماید. در اوایل تابستان گل های شقایق و رز و در اواخر این ماه گل های آهاری و آفتاب گردان جوانه می زنند و رنگ پارک را دگرگون می نمایند. در این فصل سرده های پشمالو (Kochia) و گل های شاه اشرفی (Cosmos Flower) رنگ های خود را به مرور زمان عوض می نمایند. در فصل زمستان لاله های یخی (Ice Tulips) را می توانید ببینید. تمام گل های این پارک در فصل زمستان رنگارنگ و زیبا و در نظمی مهندسی شده منتظر بازدید نمایندگان خود خواهد بود.

همچنین در باغ عیش (Pleasure Garden) چرخ و فلکی به ارتفاع 100 متر از سطح دریا در آن جا واقع است که منظره بسیار دلنشینی از پارک ارائه می دهد. همچنین 28 جاذبه گردشگری دیگر در این پارک وجود دارد که آن را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب خانواده ها تبدیل نموده است.

در گذشته این پارک یک فرودگاه نظامی به نام میتوهیگاشی (Mitohigashi Airport) بود. پس از جنگ این مکان به محل هدف گذاری های بمبی ارتش نظامی آمریکا نهاده شد. طی این حملات مردم بسیاری کشته شدند. پس از پس دریافت این منطقه توسط ژاپنی ها مردم تصمیم دریافتد تا صلح و آرامش را به این منطقه باز گردانند. به همین دلیل در سال 1973 با تاسیس پارک ساحلی هیتاچی ژاپن، آن را سمبل صلح انتخاب کردند. تپه هایی که سال ها قبل مورد اصابت بمب و تیراندازی ها جنگ نهاده شده بود جایش را به گل های رنگارنگ داد که در تمامی فصول پابرجا هستند.

فعالیت های داوطلبان پارک هیتاچی

به همراه داوطلبان محیط زیست، این پارک در کوشش است تا محیط زیست طبیعی و اکوسیستم گرانبهای این منطقه را حفظ کند. آن ها سعی دارند زندگی گیاهی مناطق ساحلی تا مناطق داخلی پارک که تنوع گونه آن ها بی شمار است را از تغییرات ناگهانی آب و هوایی و جوی زمین صیانت نمایند. این پارک هم اکنون 450 داوطلب زیست محیطی دارد که در 14 گروه متفاوت به فعالیت های خود مشغول هستند. این فعالان که Park Partners نام گذاری شدند از سال 1999 به این ور فعالیت خود را گسترش دادند. پارک هیتاچی ژاپن به عنوان یک پارک دولتی باور دارد که باید فرصت های مختلفی را در اختیار داوطلبان جهت نگهداری و حفاظت از گونه های گیاهی بگذارد تا روز به روز شاهد پیشرفت های زیست محیطی شوند.

راه های دسترسی پارک هیتاچی ژاپن

پس از حضور در ژاپن، اگر مقصد شما توکیو باشد، راه های گوناگونی برای رسیدن به شهر هیتاچیناکا، پارک هیتاچی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از قطار ایستگاه اوئنو (Ueno Station) به ایستگاه کاتسوتا (Katsuta Station) با خط JR Joban است. سپس از اتوبوس ترانسفر حاضر در ایستگاه به سمت پارک بهره ببرید. فاصله ایستگاه قطار تا پارک با اتوبوس های ترانسفر 15 دقیقه است. گزینه دیگر این است که به وسیله اتوبوس های ایستگاه توکیو به سمت پارک هیتاچی به وسیله بزرگراه اقدام کنید. در این صورت سفر شما 2 ساعت و 30 دقیقه به طول خواهد انجامید. وب سایت رسمی پارک هیتاچی ژاپن کروکی دقیقی جهت دسترسی به این مکان رسم نموده است. با مراجعه به این سایت از جهت دقیق آن آگاه شوید.

آدرس پارک هیتاچی ژاپن:

605-4 Onuma-aza, Mawatari, Hitachinaka, Ibaraki 312-0012, Japan

تلفن تماس پارک هیتاچی ژاپن:

029-265-9001

آدرس باغ عیش Pleasure Garden:

552-18 Ajigaura, Hitachinaka, Ibaraki 311-1201 Japan

تلفن تماس باغ عیش Pleasure Garden:

029-265-8185

هر آن چه قبل از رفتن باید بدانید

  • هزینه ورودی برای بزرگسالان که شامل دانش آموزان دبیرستان و به بالا است 450 ین ژاپن و بلیت دو روزه 500 ین ژاپن می باشد. افراد بالای 65 سال 210 ین و برای بلیت دو روزه 250 ین پرداخت می نمایند. دانش آموزان مقطع هدایت و به پایین شامل پرداخت ورودی نمی شوند.
  • هزینه های پارکینگ پارک هیتاچی ژاپن متغیر است. خودروهای سواری 520 ین، خودرو های دو چرخه 260 ین و خودرو های بزرگ 1580 ین باید پرداخت نمایند.
  • چیدن گل در پارک ممنوع است. در استفاده از وسایل پارک دقت داشته باشید. استفاده از آتش بازی و وسایل شعله ور غیر مجاز است.
  • کشیدن سیگار فقط در مکان های تعریف شده امکان پذیر است.
  • اگر می خواهید مسابقات، نشست ها، نمایشگاه ها، پرسشنامه ها، جمع آوری پول، یا دریافت عکس یا فیلم برای استفاده تجارتی و موارد مشابه در پارک برگزار کنید، لطفاً برای دریافت مجوز قبلی با اداره پارک تماس بگیرید.
  • از دستورات مامورین راهنما در پارک پیروی کنید
  • محل خط کشی مخصوص برای دوچرخه وجود دارد. در صورت آوردن دوچرخه به همراه خود حتما از این محل بهره ببرید. به هیچ عنوان از محل خط کشیده دوچرخه سواری جهت پیاده روی استفاده نکنید. استفاده از دوچرخه در محوطه مجانی است.
  • افرادی که با حیوانات اهلی خود وارد پارک می شوند خواهش می گردد تا تمام مدت از بند جهت مراقبت استفاده نمایند.
  • جایگاه های چرخ دار و کالسکه بچه در پارک وجود دارد. کالسکه های حاضر در پارک برای بچه ها تا دو سال مناسب می باشد.
  • کمد های قفل دار سکه ای نیز در آن جا وجود دارد. می توانید وسایل اضافه خود را پیش از بازدید از پارک آن جا قرار دهید.
  • کافه و رستوران جهت صرف وعده غذایی و نوشیدنی و همینطور محل استراحت داخل پارک وجود دارد.

پارک هیتاچی ژاپن مناسب تمام فصل ها است. اما بهترین زمان برای بازدید فصل بهار آن است. در فصل بهار گل های پارک به رنگ های رنگین کمان تبدیل می گردد. تقریبا تمام رنگ ها را در سطح پارک مشاهده خواهید کرد. پارک هیتاچی جزو جاذبه های گردشگری ژاپن است که نباید از دست بدهید. همین الان تور ژاپن خود را از مجموعه گردشگری انجمن گیگابلاگ خریداری کنید. اگر قبلا از این مکان زیبا دیدن کردید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "پارک هیتاچی ژاپن، به رنگارنگی رنگین کمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک هیتاچی ژاپن، به رنگارنگی رنگین کمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید