پاکسازی اسید اوریک از بدن و کاهش آن در خون

به گزارش انجمن گیگابلاگ، وجود اسید اوریک بیش از اندازه در بدن منجر به نقرس، سنگ کلیه و نارسایی کلیه خواهد شد. وقتی بدن شما بیش از حد احتیاج از این ماده را فراوری کند، کلیه شما نمی تواند اندازه کافی از آن را دفع کند و توده ای از آن در بدن انباشته می گردد.

پاکسازی اسید اوریک از بدن و کاهش آن در خون

رژیم و برنامه غذایی مناسب و خوب

رژیم غذایی شما یکی از عوامل اصلی ایجاد اسیده اوریک در خونتان است. مصرف غذاهایی که در اینجا عنوان می کنیم و مملو از پورین هستند را قطع کنید یا کاهش دهید تا اسید اوریک کنترل گردد: (پورین ها کریستال های جامدی حاوی نیتروژن و یکی از عناصر تشکیل دهنده اسید اوریک هستند.)

نوشیدنی های حاوی کولا، نان های شیرین، ماهی کولی، ساردین، جگر، قلوه، مغز، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، حلزون، گوشت خوک، مرغ، صدف، ماهی، قارچ، اسفناج، گل کلم، مارچوبه، لوبیا، نخود فرنگی، عدس، بلغور جو دوسر، گندم و سبوس گندم.

آب

اندازه زیادی آب بنوشید تا کلیه ها بتوانند خوب کار نمایند و ضایعات به جای مانده را از بدن خارج نمایند. کم آبی و از دست رفتن آب بدن منجر به ایجاد اسید اوریک و انباشته شدن دیگر سموم مضر در بدن می گردد.

لبنیات

شیر کم چرب بنوشید و ماست بخورید. این لبنیات به بدن شما یاری می نماید تا از شر اسید اوریک راحت شوید.

سبزیجات و میوه ها

غذاهایی بخورید که سرشار از بروملین و ویتامین ث هستند. بروملین آنزیمی گیاهی در آناناس است و ویتامین ث در پرتقال و لیمو یافت می گردد. اینها برای پاکسازی اسید اوریک خیلی خوب هستند. میوه ها و سبزیجاتی مصرف کنید که مقادیر زیادی پتاسیم دارند؛ مانند موز و آووکادو.

داروها

چندین دارو و ماده برای کاهش اسید اوریک در پلاسمای خون معمولاً به وسیله پزشکان تجویز می شوند: آلوپورینول، آزاتیوپرین، کلوفیبرات، کورتیکوستروئید، استروژن، گلوکز، گایافنزین، مانیتول، پروبنسید و وارفارین. قبل از مصرف این داروها، حتماً با مشاور تغذیه و پزشک خود مشورت کنید.

منبع: فوت و فن / healthfully.com

به "پاکسازی اسید اوریک از بدن و کاهش آن در خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکسازی اسید اوریک از بدن و کاهش آن در خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید