پسا کرونا و دورنمای زندگی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، همزمان با تلاش جوامع مختلف جهان برای مهار شیوع کرونا، یکی از مسائل مهم این روزها، تغییرات ناگزیر در سبک زندگی بشر در دوران پساکرونا است. این ویروس تکان دهنده، تغییرات چشمگیری را در شیوه زندگی انسان ها ایجاد خواهد کرد و برخی از این تغییرات خیلی زود و از همان روزهای نخست شیوع بیماری، ظهور و بروز کرد.

پسا کرونا و دورنمای زندگی

نشریه فوربس طی گزارشی پیش بینی هایی را در مورد آینده شرایط جهان در دوران پساکرونا مطرح کرده است.

این نشریه در این مطلب مطرح نمود: شیوع کرونا باعث شده تا بشر مجبور شود سبک زندگی اش را تغییر دهد و به دنبال روش های خلاقانه باشد. آنچه مسلم است بشر و نهادهای مختلف در آینده انعطاف پذیری بیشتری در دوران پساکرونا با توجه به تجربه شیوع این ویروس خواهند داشت. شیوع کرونا در جهان ممکن است موجب ایجاد چالش های جدی گسترده برای بشر شده باشد اما انسان ها باید از این فرصت استفاده کنند تا جهت و سبک زندگی شان را تغییر دهند و به دنبال راه حل های ابتکاری و توسعه روش های مختلف برای برآورده کردن نیازهای خود باشند. از این دوران باید درس گرفت تا جهان به مکانی امن تر و بهتر تبدیل شود.

1. افزایش رفتارهای احتیاطی و تغییر عادت ها

بشر تا پیش از شیوع کرونا می توانست بسکمک از کارهای خود را با لمس صفحات و نمایشگر اشیاء مختلف انجام دهد. شیوع کرونا باعث شده تا انسان ها از این پس در مورد لمس هر سطح و شی ای محتاطانه عمل کنند تا احتمال مبتلا شدن به هر ویروس و بیماری کمتر شود. این امر بصورت یک عادت تبدیل می شود. انتظار می رود در دوران پساکرونا گزینه پرداخت برای خرید کالا و هر خدماتی بدون حضور فیزیکی افزایش یابد. کاهش حضور فیزیکی افراد در محافل و مکان های مختلف از ترس ابتلا به هر نوع ویروسی نیز پیش بینی می شود.

پیش بینی می شود این تغییرات صرفا به دوران شیوع کرونا محدود نشود و حتی بعد از انتها شیوع این بیماری مسری نیز به شکل عادت ها و رفتارهای جدید، از سوی انسان ها تکرار خواهد شد.

2. گسترس کاربرد سیستم های دیجیتالی

شیوع کرونا انسانها را مجبور کرد تا برای مقابله با این ویروس در منزل بمانند و از خانه هایشان کار کنند. با توجه به اینکه در این دوران امکان انجام هر کاری با سیستم های دیجیتال مهیا شده، انتظار می رود کاربرد سیستم ها و تاسیسات دیجیتالی به طور چشمگیرتری در دوران پساکرونا افزایش یابد. شاید دیگر بیشتر مردم از تماس های ویدئویی برای دیدارهای غیرضروری استفاده کنند تا دیگر نگران ارتباط حضوری با هر کسی نباشند. در حال حاضر اَپ های مختلفی برای برآورده کردن نیازهای مختلف افراد از جمله امور آموزشی وجود دارد که باعث می شود افراد نیازی به حضور در مکانی برای یادگیری حرفه ای را نداشته باشند و از همان منزل به یادگیری بپردازند.

3. تجربه استفاده از اطلاعات برای حل چالش ها

در دوران همه گیر شدن کرونا شاهد قدرت اطلاعات برای کمک به بشر در زمان های مورد نیاز بودیم. این تجربه به ما یاد داد که چگونه در زمان احتمال شیوع هر نوع ویروسی در آینده بتوانیم از طریق تکنولوژی و اینترنت اطلاعات موثر را برای رسیدن به اهداف دست یابیم. اَپ های ملی و جهانی توانستند به شهروندان کشورهای مختلف در این رابطه که در چه مناطقی شیوع ویروس کرونا بیشتر بوده هشدار داده اند و این مسئله مهمی است که در آینده نیز می تواند کاربرد خوبی برای بشریت داشته باشد.

4. توسعه امور دارویی در جهان و کمک هوش مصنوعی

در دوران شیوع کرونا به این نتیجه رسیدیم که مسئله توسعه امور دارویی و واکسیناسیون در جهان تا چه میزان مهم است. هرچه قدر بشر بتواند سریع تر داروی و درمان بیماری کووید- 19 را کشف کند، به همان سرعت این ویروس در جهان مهار می شود. هوش مصنوعی می تواند در توسعه امور دارویی در جهان کمک موثری باشد.

5. ویزیت پزشکی و درمان به صورت آنلاین

تجربه این دوران باعث شده تا در آینده مردم بیشتر به ویزیت و درمان های غیرضروری آن لاین با حضور پرشکان روی بیاورند. برای جلوگیری از تجمع افراد در بیمارستان ها هنگام شیوع بیماری احتمالی در آینده، این گزینه خوبی است که قطعا در دوران پساکرونایی به کمک بشر می آید.

6. افزایش خریدهای اینترنتی

شیوع کرونا خریدها و کسب وکارهای اینترنتی را رونق بخشیده و انتظار می رود در دوران پساکرونا نیز بشر در جهت انجام خریدها و کسب وکارهای اینترنتی بیشتر با هدف اتخاذ تدابیر پیشگیرانه بهداشتی گام بردارد. قطعا شرکتهای مختلف در آینده بخش آن لاین خود را تقویت خواهند کرد تا در زمانی همچون شیوع یک بیماری و ویروس فعالیت هایشان متوقف نشود.

7. افزایش وابستگی به رُبات ها

تجربه نشان می دهد که در دورانی همانند شیوع یک بیماری و ویروس، ربات ها می توانند به انسان ها در انتقال مایحتاج شان، در بیمارستان ها و خدمات دیگر کمک کنند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "پسا کرونا و دورنمای زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسا کرونا و دورنمای زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید