پیرترین حیوان زنده دنیا در 191 سالگی هنوز عاشق همسرش است

به گزارش انجمن گیگابلاگ، جاناتان در تمام دوران زندگی ملکه الیزابت در سنت هلن زندگی نموده است. دوران زندگی او با رویدادهای مهم زندگی انسان گره خورده است.

پیرترین حیوان زنده دنیا در 191 سالگی هنوز عاشق همسرش است

به گزارش عصر ایران؛ احتمال می دهند که در سال 1832 از تخم بیرون آمده باشد و به همراه سه لاک پشت دیگر در سال 1882 وقتی 50 ساله بوده از سیشیل در اقیانوس هند به جزیره کوچکی در جنوب اقیانوس اطلس به نام سنت هلن آوردند. او را انگلیسی ها به این جزیره می آورند و از همان زمان زندگی اش در محوطه اقامت گاه رسمی فرمانداری آغاز می گردد. نامش جاناتان است و تا کنون بیش از 31 دوره فرمانداری در این جزیره دیده است.

جاناتان در تمام دوران زندگی ملکه الیزابت در سنت هلن زندگی نموده است. دوران زندگی او با رویدادهای مهم زندگی انسان گره خورده است. از آغاز جنگ های داخلی آمریکا در سال 1 861 گرفته تا جنگ دنیای اول، جنگ دنیای دوم، انفجار دو بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی دوران جنگ سرد آمریکا و شوروی، تا حادثه چرنوبیل.

جاناتان در سال 2022 به عنوان کهنسال ترین حیوان دنیا در کتاب گینس ثبت شد. اما جالب آن است که جاناتان 191 ساله هنوز عاشق همسرش امیلی است و حتی بدون او غذا نمی خورد. هرچند دامپزشکان و دانشمندان می گویند جاناتان با یاری همسرش این روزها نابینایی و نداشتن بویایی را تحمل می نماید و اگر همسرش نباشد حسابی افسرده می گردد.

اما جالب آن است که 191 سالگی باعث نشده تا او به معاشقه اش با امیلی خاتمه بدهد و هنوز او مایل است با تک همسری که داشته جفت گیری کند. جاناتان هنوز هم دوست دارد با امیلی آفتاب بگیرد و غذا بخورد.

منبع: فرارو

به "پیرترین حیوان زنده دنیا در 191 سالگی هنوز عاشق همسرش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرترین حیوان زنده دنیا در 191 سالگی هنوز عاشق همسرش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید