ChatGPT سرعت توسعه خود را برای شبیه سازی آدم های مرده بیشتر می نماید ، آیا با نوع نو از جاودانگی دیجیتال روبرو هستیم؟!

به گزارش انجمن گیگابلاگ، تصور کنید که همه نوشته ها و منابع عمده مورد علاقه شما به یک برنامه مانند ChatGPT نسخه پیشرفته داده گردد و این برنامه به صورت پیوسته خبرها و تحولات تازه را بگیرد و متناسب با آنها و سبک نوشتاری و گفتاری شما در آینده ای که دیگر نیستید و کالبدتان وجود ندارد، بنویسد و بگوید!

ChatGPT سرعت توسعه خود را برای شبیه سازی آدم های مرده بیشتر می نماید ، آیا با نوع نو از جاودانگی دیجیتال روبرو هستیم؟!

یا سناریویی دیگری را تجسم کنید، تصور کنید که مادربزرگ یا پدربزرگ احتمالا درگذشته تان پیش چشمتان ظاهر گردد و در خصوص مسائل گذشته و آینده سخن بگوید.

یا یک سناریوی احساسی تر؛ تصور کنید که هرگز نتوانسته باشید چیز را به یک شخص بگویید و حالا که او رفته می خواهید بالاخره سوال یا تجربه مورد نظر خود را با او در میان بگذارید.

ما در آینده نسبتا نزدیک با چنین سناریوهای علمی تخیلی چالش خواهیم کرد.

اما به گفته یکی از مدیران اجرایی متاورس، با معرفی ChatGPT OpenAI ممکن است روند ارائه یک آواتار دیجیتال واقعی و مبتنی بر هوش مصنوعی از عزیزان درگذشته شما خیلی زودتر از موعد وارد بازار باشد.

آرتور سیچوف، مدیر عامل Somnium Space، که شرکت او در حال حاضر در حال کار برای توسعه حالت Live Forever برای آواتارهای ربات در دنیای واقعیت مجازی است، به رسانه Motherboard گفته: هوش مصنوعی بسیار سریع در حال پیشرفت است. راستش را بخواهید، سریعتر از آن چیزی که حتی ما پیش بینی می کردیم در حال پیشرفت است.

داستان از این قرار است که مجموعه ای از داده های شخصی را در اختیار شرکت Sychov قرار می دهید، و آنها یک شمای دیجیتالی ایجاد خواهند کرد که برای همواره در سالن های متاورس زندگی می نماید.

بچه ها و دوستان و هواداران و خواننده های شما می توانند با این نسخه تعاملی از شما ارتباط برقرار نمایند و آن عزیزان نیز به نوبه خود هرگز مجبور به پذیرش کامل مرگ شما نخواهند شد. این مکتب جاودانگی فیزیکی جف بزوس نیست، اما مطمئناً نوعی از جاودانگی است.

در مصاحبه قبلی در آوریل او گفته بود: شما آن شخص را دیدار خواهید کرد. و شاید در 10 دقیقه اول هنگام صحبت با آن شخص، ندانید که در واقع با هوش مصنوعی رف هستید. این هدف ماست.

البته Live Forever حداقل پنج سال دیگر تا راه اندازی زمان می خواهد. اما اکنون، سیچوف جدول زمانی تصوری خود را به دو سال یا حتی کمتر کاهش داده ، و همه اینها به لطف کار OpenAI است. چت ربات پر سر و صدا این شرکت ظاهراً پروژه جاودانگی شتاب بیشتری بخشیده،

توسعه دهنده پروژه که از او با نام Artific شده، اولین بار ChatGPT را در اولین آواتار نصب کرد. او استدلال می نمایند که جدول زمانی شتاب یافته آنها بیشتر به علت واقعیت این است که متاورس شرایط ایده آلی را برای موفقیت یک محصول مدل زبان بزرگ (LLM) مانند ChatGPT فراهم می ند.

این فناوری در حال حاضر بسته به درخواست می تواند یک مکالمه رضایت بخش داشته باشد.

طبق گزارش ها توسعه دهندگان در حال تقلا با نحوه ذخیره سازی اطلاعات ضبط شده مورد احتیاج برای آواتارهای Live Forever و دیگر ربات ها هستند و در جهت انسانی شدن آن گام هایی برداشته اند.

آواتارهای دیجیتالی عزیزان از دست رفته شما داده های محدود دارند و آموزش چندانی هم ندیده اند، بنابراین حفظ وجه انسانی آنها سخت است.

اما برای ما شرایط فرق می نماید ما می توانیم دنیای از اطلاعات و اندیشه های خود را به تدریج وارد آنها کنیم. تصور کنید که آنها پیوسته نگاه نمایند که هر روز چه می گوییم و چه برنامه ای در تلویزیون می بینیم و چه می نویسیم و چه می اندیشیم.

در این صورت ساخت آواتار دیجیتال از ما زیاد دور از دسترس نخواهد بود. اما آیا فعلا کسی می تواند تضمین کند که این اطلاعات شخصی در دوره زندگی ما فاش نوشند و یه یغما نروند؟

آخر ما وجوه غیرانسانی یا ناپسند هم داریم یا دیدگاه هایی که با دیدگاه های رسمی حاکم بر جامعه سخت در تضاد هستند و به صورت علمی تخیلی هک چنین شرکت هایی یعنی دسترسی کامل به محتویات درونی ما.

شاید هم باید به آواتارهای ناقص رضایت بدهیم. از آنجا که بیشتر ما در جوامع محدودشده تنها سایه ای از خودمان را بروز می دهیم، زیاد هم این آواتار با چیزی که در دروان زندگی بروز داده بودیم، متفاوت نیست. شاید هم خودمان مجوز بدهیم که بعد از مرگ یا بعد از دو دهه از مرگ، آواتار ما فاش گو گردد و اسراری را بگوید که در دوره زندگی شاهمت بیان آنها را نداشتیم. کسی چه می داند!

منبع: futurism

منبع: یک پزشک

به "ChatGPT سرعت توسعه خود را برای شبیه سازی آدم های مرده بیشتر می نماید ، آیا با نوع نو از جاودانگی دیجیتال روبرو هستیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ChatGPT سرعت توسعه خود را برای شبیه سازی آدم های مرده بیشتر می نماید ، آیا با نوع نو از جاودانگی دیجیتال روبرو هستیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید