هوش مصنوعی

معرفی شغل های 10 سال آینده ایران با عایدی بالا

در این مقاله به شما برترین شغل های 10 سال آینده ایران را معرفی می کنیم. با انتخاب این مشاغل می توانید با خیال راحت به بازار کار وارد شوید.

23 مرداد 1402

هوش مصنوعی داروساز شد!

زومیت نوشت: داروی طراحی شده با هوش مصنوعی با وارد شدن به فاز دوم کارآزمایی بالینی، قدم روبه جلوی مهم دیگری در مسیر تأیید و فراوری انبوه برداشته است.

14 تیر 1402

چهره هفتاد سالگی لیلا اوتادی با هوش مصنوعی

لیلا اوتادی بازیگر سینما و تلویزیون با انشار یک تصویر، چهره هفتاد ساله غافلگیر کننده خود را در اینستاگرام به نمایش گذاشته است.

17 خرداد 1402

رژه ربات های تسلا در فضای مجازی غوغا بپا کرد، عکس

گجت نیوز نوشت: تسلا سال گذشته از نسخه اولیه ربات انسان نمای خود رونمایی کرد و حالا ایلان ماسک ویدیو نوی را از آن منتشر نموده است. در ویدیو نو پیشرفت قابل توجه این ربات را شاهد هستیم.

29 اردیبهشت 1402

نشست اینفوطور؛ تصاویر می توانند جای هزاران کلمه صحبت نمایند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ؛ امروز در غرفه کتاب آرا نمایشگاه کتاب 1402 کارگاه اینفوطور به میزبانی کاظم طلایی و تدریس استاد جمشید کاظمی برگزار گردید. موضوع این کارگاه اهمیت اینفوگرافیک در طراحی جلد کتاب ها و نشریات است، اینفوگرافیک یا اطلاع...

21 اردیبهشت 1402

دستاورد دیگری از هوش مصنوعی: موش ها هنگام دیدن یک فیلم واقعاً چه چیزی می بینند؟

برای انجام این مطالعه، هوش مصنوعی جدیدی به نام CEBRA ساخته شده است که می تواند ساختار پنهان داده های ثبت شده از طریق مغز را مشخص کند.

18 اردیبهشت 1402

اون و ترامپ و بایدن و پوتین و مرکل راک استار شدند!

مولور از مهارت های هنری و فناوری هوش مصنوعی خود برای خلق تصاویر زنده و واقعی از رهبران سیاسی در حال نواختن گیتار بر روی صحنه استفاده نموده است.

15 اردیبهشت 1402

ChatGPT به قابلیتی برای جلوگیری از ذخیره سازی سابقه چت ها مجهز شد

شرکت OpenAI حالا به شما اجازه می دهد تا درصورت تمایل سابقه گفت وگو با چت بات هوش مصنوعی ChatGPT را غیرفعال کنید. با این کار این نرم افزار دیگر مکالمات قبلی شما را ذخیره نمی کند و از آن ها برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود استفاده نخواهد کرد.

7 اردیبهشت 1402

نرم افزار جنجالی برای عموم رایگان شد!

زومیت نوشت: مایکروسافت امکان استفاده از ابزار فراوری تصویر با هوش مصنوعی DALL-E را دردسترس همه کاربران نسخه دسکتاپ مروگر اج قرار داد.

18 فروردین 1402

شوخی تازه هوش مصنوعی با پاپ

پس از اینکه تصویر پاپ با کاپشن سفید به شکلی گسترده در فضای مجازی پخش شد، حالا تصویر تازه از او با شلوار چین در یک کافی شاپ در فضای مجازی منتشر شده است.

11 فروردین 1402

شکار نشانه های حیات در مریخ به وسیله هوش مصنوعی

به تازگی یک ابزار ماشین یادگیری ابداع شده که در جستجوی نشانه های حیات روی مریخ و دیگر سیارات بیگانه به محققان یاری می نماید.

8 فروردین 1402

این واقعی ترین تصویر غیرواقعی است

جدیدترین نسخه هوش مصنوعی میدجرنی تصاویری خلق می کند که به طرز عجیب و ترسناکی واقع گرایانه اند، اما وجود خارجی ندارند.

28 اسفند 1401

واکنش سامسونگ به آبروریزی جعلی بودن عکس ماه

سامسونگ با انتشار پستی وبلاگی، توضیحات زیادی درمورد روش کارکرد عکاسی از ماه ارائه داده است که البته این توضیحات همه کاربران را متقاعد نمی کند.

26 اسفند 1401

استفاده از هوش مصنوعی در خودرو ، جنرال موتورز پیشگام شد

یکی از مدیران شرکت جنرال موتورز بیان کرد که این شرکت در حال آنالیز کاربردهای Chat GPT به عنوان بخشی از همکاری گسترده تر خود با شرکت مایکروسافت است. پیش تر نیز جنرال موتورز در سال 2021 با مایکروسافت برای تسریع تجاری سازی وسایل نقلیه بدون راننده همکاری نموده...

20 اسفند 1401

ChatGPT سرعت توسعه خود را برای شبیه سازی آدم های مرده بیشتر می نماید ، آیا با نوع نو از جاودانگی دیجیتال روبرو هستیم؟!

تصور کنید که همه نوشته ها و منابع عمده مورد علاقه شما به یک برنامه مانند ChatGPT نسخه پیشرفته داده گردد و این برنامه به صورت پیوسته خبرها و تحولات تازه را بگیرد و متناسب با آنها و سبک نوشتاری و گفتاری شما در آینده ای که دیگر نیستید و کالبدتان وجود ندارد، بنویسد...

18 بهمن 1401

سگ رباتیکی که می تواند با سرعت 3 متر بر ثانیه روی شن بدود

یک سگ رباتیک به نام رایبو(RaiBo) قادر است با سرعت سه متر در ثانیه حتی در زمین های شنی بدود. متخصصان می گویند، هدف از توسعه این فناوری، توسعه دامنه کاربرد ربات های چهارپا برای خدمت به بشر است.

13 بهمن 1401

ادعای جنجالی؛ هوش مصنوعی گوگل به ادراک رسید

یکی از مهندسان گوگل ادعا کرد برنامه هوش مصنوعی که او برای این غول فناوری روی آن کار می کرد، به ادراک رسیده و به یک بچه شیرین تبدیل شده است.

11 بهمن 1401

ربات نظافتچی جدیدآی روبوت معرفی گردید ، قابلیت نقشه برداری ، نظافت تمامی زوایای خانه

ربات پاک کننده و نظافتچی تازه آی روبوت با امکاناتی متفاوت نسبت به نسخه قبلی رونمایی شد. این ربات تازه دارای هوش مصنوعی قدرتمندی است که می تواند تمامی زوایا را نظافت کند.

5 دی 1401

با این گجت هوشمند خوش طعم ترین خوراک های گوشت را بپزید

یکی از مسائل رایج افرادی که تجربه زیادی در آشپزی ندارند این است که به دلیل تجربه کم، نمی دانند گوشت چه زمانی آماده می گردد و در نتیجه در بعضی موارد گوشت خام یا بیش از حد پخته را برای مهمانان سرو می نمایند. اما به نظر می رسد این مشکل راهکار دارد.

30 آذر 1401

ژن ها چقدر می توانند در گرایش به مواد خوراکی خاص مؤثر باشند؟

ژن های مرتبط با طعم می توانند در انتخاب غذا و خطر ابتلا به بعضی بیماری های قلبی و متابولیک نقش داشته باشند. نتایج مطالعه اجرا شده نشان می دهد افرادی که حس قوی تری نسبت به طعم های تلخ دارند، غذاهای تلخ کمتری، مانند سبزی های خانواده کلم ها و الکل مصرف نموده...

12 مرداد 1401
تعداد: (32)