خبرنگاران فرماندار گناباد: شوراها و شهرداری ها تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرند

به گزارش انجمن گیگابلاگ، گناباد- خبرنگاران- فرماندار گناباد گفت: شوراهای اسلامی و شهرداری ها نباید تحت تاثیر جوسازی های بعضی اشخاص قرار گیرند.

خبرنگاران فرماندار گناباد: شوراها و شهرداری ها تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرند

حامد قربانی روز شنبه به مناسب روز شهرداری ها و دهیاری ها در جمع شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی گناباد اضافه کرد: بعضی در راستای منافع خود کوشش می نمایند با تهمت های نادرست، شهرداران و شوراها را از خدمات رسانی بازدارند.

وی ادامه داد: شهرداری ها و شوراهای اسلامی در اجرای طرح های عمران شهری باید توجه خاصی به حفظ و صیانت از بافت های تاریخی داشته باشند و بازگشایی معابر به گونه ای طراحی و اجرا گردد که این بافت های با ارزش تخریب نشوند.

فرماندار گناباد گفت: اجرای طرح های ایمن سازی بافت ها و عمران شهری و عنایت خاص به مدیریت بحران در اجرای برنامه ها باید محور اساسی فعالیت شوراهای اسلامی و شهرداری ها و دهیاری ها قرار گیرد و نگاه عادلانه در خدمات، مشارکت مردم را در اجرای طرح ها افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: گسترش بدون ضابطه شهر از مسائل مهم در گناباد است که باید با اجرای طرح های موثر نظیر طرح اقدام ملی برای متقاضیان و جوانان متقاضی مسکن زمین مورد احتیاج تامین گردد.

قربانی ادامه داد: از مجموع 580 نفر که در طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان گناباد ثبت نام کردند 50 درصد دارای شرایط لازم نبودند.

وی گفت: با وجود بحران شیوع کرونا شاهد کمترین نارضایتی در فعالیت های عمران شهری و روستایی گناباد بودیم و این نشان دهنده عزم جدی شوراها و شهرداری ها و دهیاری ها در انجام وظایف محوله است.

فرماندار گناباد اضافه کرد: به دلیل مسائل و مسائل ناشی از تحریم ها و عدم تحقق درآمدهای دولت، درآمدهای شهرداری ها کاهش یافته بطوریکه در پرداخت حقوق کارکنان و اجرای طرح های خود با تنگناهایی روبرو شدند اما با اهتمام دولت پارسال 33 میلیارد و 400 میلیون ریال و سال جاری هم 9 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های گناباد به شهرداری های گناباد، کاخک و بیدخت اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با پیگیری مسوولان ذیربط 160 واحد مسکونی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) طی سالجاری در این شهرستان ساخته می گردد.

رییس شورای اسلامی گناباد هم با بیان اینکه شهرداری ها در شرایط بحرانی و تحمل مسائل و مسائل بسیار مشغول خدمت به مردم هستند گفت: باید قوانین شهری متناسب با مرحله سخت بازتعریف شوند در غیر این صورت بر دامنه تنگناها اضافه کرده می گردد.

سید حسین پورهاشمی اضافه کرد: شهرداری ها باید در شرایط فعلی و به خصوص شیوع کرونا با ایجاد نوآوری طرح هایی را که منجر به افزایش درآمد و اشتغال پایدار در شهرها می شوند اجرا نمایند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت زمین و مسکن به یکی از تنگناهای بسیار مهم در گناباد به خصوص برای جوانان تبدیل شده و باید زمین رایگان یا اجاره به شرط تملیک در اختیار این قشر قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی گناباد گفت: شهرداری ها و دهیاران به عنوان بازوان پرتوان شوراها نقش مهمی در ارتقای سرمایه اجتماعی و امید بخشی و افزایش نشاط اجتماعی در مناطق شهری و روستایی بر عهده دارند.

14 تیر ماه به عنوان روز شهرداری ها و دهیاری ها نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد با دو بخش مرکزی و کاخک و سه شهر گناباد، بیدخت و کاخک در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است و 50 هزار نفر از جمعیت آن در مناطق شهری و بقیه در 112 روستای این شهرستان سکونت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار گناباد: شوراها و شهرداری ها تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار گناباد: شوراها و شهرداری ها تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید