رونمایی از موستانگ ویژه صدمین زادروز کارول شلبی ، غول تازه 750 اسب بخاری فورد وارد می گردد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، کمپانی امریکن شلبی مدلی از یک خودروی ویژه را به مناسبت صدمین زادروز کارول شلبی، مهندس طراح خودروهای فورد موستانگ، در تیراژ محدود فراوری می نماید.

رونمایی از موستانگ ویژه صدمین زادروز کارول شلبی ، غول تازه 750 اسب بخاری فورد وارد می گردد

به گزارش انجمن گیگابلاگ و به نقل از سایت موتور 1، این کمپانی تنها 100 دستگاه از مدل ویژه موستانگ 2023 نسخه صدمین سالگرد کارول شلبی (Carroll Shelby Centennial Edition Mustang 2023) را فراوری خواهد نمود. این نسخه که به طور محدود فراوری خواهد شدد همراه با یک کلاه مشکی و یک کتاب ویژه عرضه می گردد.

کارول شلبی یک افسانه در فرهنگ خودروسازی آمریکا بود. اگر او امروز زنده بود، در 11 ژانویه 2023 صد ساله می شد. علیرغم این واقعیت، شرکت همنام او با معرفی بسته ای ویژه برای فورد موستانگ جی تی جشن تولد بنیانگذار خود را از دست نمی دهد.

این مدل(نسخه ویژه) موستانگ 2023 صدمین سالگرد کارول شلبی نام دارد، کمپانی شلبی امریکن این نسخه ویژه را به تعداد محدود عرضه می نماید. ارتقاءهای انجام گرفته در این خودرو تنها منحصر به عملکرد نیستند، زیرا این خودرو دارای چندین برند صدمین سالگرد (Centennial) برای نشان دادن ویژگی آن است؛ از جمله یک کلاه سیاه امضا شده استیتسون(Stetson) که کارول شلبی همواره بر سر می کرد و یک کتاب صدمین سالگرد زادروز شلبی که به وسیله باشگاه شلبی منتشر شده است.

جدا از ارتقاءهای معمول شلبی در نمای بیرونی، مدل ویژه شلبی موستانگ با نام تجاری (Centennial)در پنل عقب خودرو و نوارهای کناری عرضه می گردد. نوارهای وینیل مشکی ساتن روباز له من(Le Mans) به یاد مسابقات 24 ساعته له من در تزئینات خارجی خودرو دیده می گردد. کارول شلبی از رانندگان برنده این سری مسابقات بود. فیلمی نیز از حوادث ویژه این مسابقات در سال 2019 با عنوان فورد در برابر فراری ساخته شده که مت دیمون در این فیلم ایفا گر نقش شخصیت کارول شلبی است. در داخل، موستانگ صدمین سالگرد، روی صفحات رکاب در، تشک های کف و روکش های چرمی، نشان های نسخه صدمین سالگرد کارول شلبی (Carroll Shelby Centennial Edition) نقش شده است.

از نظر عملکرد، این خودرو همان چیزی است که از شرکت امریکن شلبی انتظار دارید. یک سوپرشارژر مشکی شلبی با غلاف سنجی که خروجی موتور 5.0 لیتری V8 را به 750 اسب بخار (559 کیلووات) می رساند. انتقال این نیرو به زمین، به وسیله مجموعه ای از چرخ های مشکی 20 اینچی است که تایرهای عملکردی 20/30/305 با مشخصات شلبی آن را پوشانده اند.

ارتقاء موتور با ارتقاءهای دیگری مانند هود هواکش، رادیاتور عملکردی، کیت درپوش مایع زیر کاپوت و اگزوز بورلا کت - بلک ارائه می گردد. فنرهای پرفورمنس، میله های نوسانی، صفحات چرخ دار قابل تنظیم و کالیپرهای جلوی او ای ام برمبو (OEM Brembo) همگی بخشی از این نسخه تازه هستند.

وینس لاویولت، معاون عملیات، راننده آزمایشی و رئیس بخش تحقیق و توسعه کمپانی آمریکن شلبی گفت: این شلبی موستانگ با این سطح عملکرد دقیقا همان خودرویی بود که کارول انتظار داشت نامش بر آن ثبت گردد. ما بسیار مطمئن هستیم که او اگر در قید حیات بود، موستانگ نسخه صدمین سالگرد کارول شلبی را تایید می کرد.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویری از تازهترین غول آلمانی | آشنایی با هیولای قدرتمند مرسدس بنز
منبع: همشهری آنلاین

به "رونمایی از موستانگ ویژه صدمین زادروز کارول شلبی ، غول تازه 750 اسب بخاری فورد وارد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از موستانگ ویژه صدمین زادروز کارول شلبی ، غول تازه 750 اسب بخاری فورد وارد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید