بهداشت دهان و دندان

روش پخت نان ساده در خانه ، فقط با چند ماده ساده نان سیر بپزید ، طرز تهیه نان موزی

پخت نان در خانه می تواند بسیار لذت بخش باشد. این کار چندان سخت نیست و فقط احتیاج به زمان برای به عمل آمدن یا ور آمدن خمیر دارد.

12 تیر 1402

این افراد هرگز گوجه سبز نخورند

گوجه سبز میوه نوبرانه بهار، دانستن ارزش غذایی این میوه، فرق بین گوجه سبز و آلوچه، 9 مورد از خواص گوجه سبز، قرار دادن گوجه سبز در سبد میوه، فایده های ترشی و لواشک گوجه سبز، عوارض زیادروی در خوردن این میوه و هشدارهای مهم هنگام مصرف گوجه سبز را در ادامه بخوانید.

11 اردیبهشت 1402

سلفی فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی ، عکس

ایسنا نوشت: سلطان النیادی، فضانورد اماراتی که ماموریت طولانی اقامت در فضا را از چندی پیش شروع نموده است، با انتشار تصویری از ایستگاه فضایی، سرانجام ماه رمضان و فرا رسیدن عید فطر را تبریک گفت.

3 اردیبهشت 1402

وحشتناک ترین شکارچی شب عصر حجر!

دندان های همواره در حال رشد او، تحولات تکاملی جالبی را برای تیلاکوسمیلوس گوشت خوار رقم زد.

5 فروردین 1402

10 حقیقت علمی عجیب که به طرز باورنکردنی صحت دارند

شما می توانید یک نقاشی خوب را تشخیص دهید؟ خب باید بگوییم که کبوتر ها می توانند! پژوهشی در ژاپن نشان داده کبوتر های آموزش دیده می توانند نقاشی های خوب و بد را از هم تشخیص دهند. دانشمندان پی برده اند این پرندگان می توانند از روی رنگ، بافت و طرح ها درباره...

17 اسفند 1401

چه کسانی احتیاج به ارتودنسی دندان دارند؟

همان طور که می دانید در اولین دیدار ها دندان ها بیش از هر بخش دیگری از اعضای صورت به چشم می خورند و در صورت داشتن دندان های زیبا، سفید و مرتب تصویری مجذوب کننده از ما در فکر افرادی که دیدار می کنیم حک می گردد.

15 اسفند 1401

دلیل عرق کردن کف دست چیست؟

درمان عرق کف دست؛ دلیل عرق کردن کف دست چیست؟ تعریق کف دست از کودکی آغاز شده، در دوران بلوغ شدت یافته و در جوانی با استرس های این دوران به اوج خود می رسد. این بیماری در بعضی مواقع به قدری شدت می یابد که هنگام استرس، قطرات عرق از دست می چکد یا کاغذ زیر...

25 دی 1401

در خصوص هپاتیت نوع B بیشتر بدانید

یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه هپاتیت نوعB شناخته شده ترین نوع هپاتیت در بین مردم است که به دلیل ویروسی تحت عنوان ویروسB ایجاد می گردد، گفت: راه های انتقال این بیماری در درجه اول تبادل ترشحات بدن همراه با خون است.

19 مهر 1401

به این 7 علت باید به مالدیو سفر کنیم!

هزار جزیره مالدیو فقط به علت موقعیت جغرافیایی اش مسافران را به آن جا نمی کشاند، مهم ترین دلایلی که به مالدیو سفر می کنیم را اینجا بخوانید.

22 شهریور 1401

کجا لاما ببینیم؟

لاما یا شتر بی کوهان، حیوانی اهلی است که سال ها پیش از طریق مردم محلی آمریکای جنوبی یافت شد. امروزه لاماها یکی از بهترین و مفیدترین حیوانات اهلی در مزرعه ها هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا لاما را بیشتر بشناسیم.

11 بهمن 1400

درباره خواص فلفل قرمز برای سلامتی بدن چه می دانید؟

فلفل قرمز با داشتن طبیعت و ترکیبات خاص، تأثیرات بی شماری برای درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری ها دارد. در ادامه درباره خواص فلفل قرمز مطالبی ذکر شده است.

22 آبان 1400

سرکه سیب و خواص درمانی آن

سرکه سیب در نتیجه یک فرآیند تخمیر طولانی مدت کربوهیدرات هایی مانند انگور، سیب زمینی، نارگیل، چغندر و سیب به دست می آید.این فرآیند کند و طولانی به منظور حفظ ترکیبات زیست فعال مانند اسید استیک، اسید گالیک، کاتچین، اپیکاتچین، و اسید کافئیک صورت می گیرد....

19 آبان 1400

معرفی خواص اعجاب انگیز تربچه

در مطلب پیش رو شما را با 10 خاصیت شگفت انگیز این ریشه قرمز رنگ(تربچه) آشنا خواهیم کرد، همراه ما باشید.

17 آبان 1400

تجدید نظر درباره ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزارت بهداشت از راه اندازی کارگروهی برای بررسی ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی خبر داد و نام کرد که به زودی جلسه مشترک جهت همفکری با شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهیم داشت و برنامه های خود در مورد افزایش ظرفیت پذیرش در رشته...

5 آبان 1400

چاره فواصل میان دندان ها

بستن فواصل میان دندان ها گاهی اوقات تاثیر زیادی بر ظاهر افراد می گذارد؛ چون این فواصل، موجب منحرف شدن چشم فرد مقابل به سمت خود و درنتیجه، توجه نکردن به چهره شخص می گردد. دلیل ایجاد چنین فواصلی هم عموما ارثی و مادرزادی است.

5 مهر 1400

آیا ژنتیک در مقاومت دندان ها به پوسیدگی مؤثر است؟

پوسیدگی دندانی از شایع ترین بیماری های مزمن در جهان است. دانشمندان معتقدند سلامت دندان ها و مقاومت آنها نسبت به پوسیدگی به ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیک و بهداشت دهان فرد بستگی دارد. همه ما افرادی را می شناسیم که مسواک نمی زنند اما دندان های سالمی دارند.

21 اسفند 1399

گجتی ویژه برای ضدعفونی کردن مسواک ها

یکی از مهمترین ابزار ها برای بهداشت دهان و دندان، مسواک است. مسواک زدن را می توان از معمولترین روش هایی دانست که باعث می شود سلامت دندان ها تضمین شود، اما تمیز نگه داشتن مسواک نیز حائز اهمیت بسزایی است.

19 اسفند 1399

هفت خانی که کارگردان سربازخانه خانم ها پشت سر گذاشت

محسن کیانی، کارگردان فیلم سینمایی سربازخانه خانم ها از همکاری نکردن مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در فراوری این پروژه انتقاد کرد.

8 آبان 1399

همه چیز درباره برگزاری کنکور های سراسری ، بدون آزمون در دانشگاه ها پذیرش شوید

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

26 شهریور 1399

تحویل سال پای تخت بیماران

در این گزارش با کادر درمانی بیمارستان مسیح دانشوری گپ زدیم که شبانه روزی در کنار بیماران کرونایی بودند.

6 تیر 1399